ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:43 | جولای07 تهران

ایران با اعلام برخی از جزئیات سرنگونی پهپاد رژیم اسراییل اظهار داشت که تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهد کرد

تاریخ: 08:58, 26-08-2014.

تهران. سه شنبه، 26  اگوست 2014 میلادی برابر با 4 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران با اعلام برخی از جزئیات تجاوز پهپاد جاسوسی رژیم اسراییل به حریم هوایی ایران و سرنگونی آن از سوی سپاه، اظهار کرده است که تسلیح کرانه باختری را تسریع خواهد داد.
بنابراین گزارش، سردار سرتیپ پاسدارامیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران جزئیات نفوذ این پهپاد جاسوسی رژیم اسراییل و نحوه ساقط کردن آن را تشریح کرد:
هواپیمای بدون سرنشین ساخت رژیم اسراییل از نوع  هرمس  بوده که قادر است تا شعاع 800 کیلومتری عملیات انجام دهد همچنین با یک بار سوخت‌گیری تا 1600 کیلومتر مسافت را طی می‌کند.
وی اظهار داشت: پس از اعلام خبر از سوی شبکه یکپارچه پدافند کشوری که مسئولیت آن با ارتش است و رهگیری توسط رادارهای منطقه، این پهپاد جاسوسی با موشک زمین به هوای پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران سرنگون شد.
او گفت: فاصله بال تا بال این هواپیما 5/5 متر است که نشان می‌دهد از نوع متوسطه می‌باشد؛ پهپاد ساقط‌شده مجهز به دو دوربین جلونگر و پهلونگر است و به دلیل آنکه باهدف جاسوسی طراحی‌شده امواج رادار را جذب کرده و قابل رهگیری نمی‌باشد.
وی با بیان اینکه نمونه قبلی این پهپاد در سوریه ساقط‌شده بود اما این پهپاد از نوع پیشرفته‌تر است، تصریح کرد: برد عملیاتی این پهپاد جاسوسی نشان می‌دهد که از سرزمین‌های اشغالی حرکت نکرده، بلکه مبدأ پرواز یکی از کشورهای منطقه بوده است و در این خصوص سرنخ‌هایی به دست آورده‌ایم که در حال بررسی آن هستیم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما اعم از سپاه و ارتش در بخش‌های شناسایی و رهگیری در آمادگی کامل به سر می‌برند و درصورتی‌که این‌گونه اقدامات تکرار شود متجاوزان با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهند شد.
سردار حاجی‌زاده پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ایران را به این تجاوزگری، تسلیح کرانه باختری اعلام کرده و حق هرگونه پاسخگویی را برای ایران محفوظ دانست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: