ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:37 | جولای07 تهران

ایران با احداث خط لوله صادرات گازبه عراق عملیات تست این خط را آغاز کرد

تاریخ: 08:34, 26-08-2014.


تهران. سه شنبه، 26  اگوست 2014 میلادی برابر با 4 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عملیات اجرایی  صادرات گاز به عراق به پایان رسید و تست خط لوله گاز برای آماده سازی آن باهدف ارسال گاز به نیروگاه های بغداد آغاز شد.
بنابراین گزارش، علیرضا غربی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اعلام کرده است: عملیات اجرایی ٩٧ کیلومتر از خط ٤٨ اینچ صادرات گاز به عراق به پایان رسید و تست این خط لوله برای آماده سازی آن باهدف ارسال گاز به نیروگاه های بغداد با ظرفیت اولیه ٥ میلیون متر مکعب آغاز شد.
عراق پس از ترکیه، دومین مقصد صادراتی گاز ایران است که هدف از صادرات گاز ایران به این کشور 40 میلیون نفری، تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه های این کشور است.
گاز صادراتی به عراق از فازهای گازی پارس جنوبی و از طریق خط لوله ششم سراسری تامین می شود، به طوری که این مسیر صادراتی به عنوان یک انشعاب از خط لوله ششم سراسری محسوب می‌گردد.
فاز دوم صادرات گاز ایران به نیروگاه های بصره نیز قرار است، با احداث ١٤٢ کیلومتر خط لوله انتقال گاز صورت گیرد.
اخیرا برخی از مسئولان صنعت نفت اعلام کرده‌اند، حجم صادرات گاز ایران به عراق در دو فاز به روزانه 90 میلیون متر مکعب می‌رسد که براساس قیمت تعیین شده سالانه 17 میلیارد دلار درآمد برای ایران کسب خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: