ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:35 | جولای07 تهران

وزیر خارجه ایران برای رایزنی مسائل عراق و اوضاع منطقه ای وارد بغداد شد

تاریخ: 17:14, 25-08-2014.


تهران. دوشنبه، 25 اگوست 2014 میلادی برابر با 3 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در این سفر محمد جوادظریف علاوه بر دیدار با مسئولان دولتی، شخصیتهای سیاسی و مذهبی عراق، با مقامات کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
بنابراین گزارش به نقل از گزارش خبرگزاریها، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز برای دیداری سه روزه به کشور عراق سفر کرد. او در این سفر با فواد معصوم، رییس جمهوری، حیدر العبادی، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه، نوری المالکی، نخست وزیر و سلیم الجبوری، رییس مجلس عراق دیدار و ضمن تبریک موفقیت گروه‌های سیاسی مختلف عراق در انتخاب رئیس پارلمان، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ، گفت: در شرایطی که مردم عراق با یک خطر جدی مواجه هستند، جمهوری اسلامی در کنار مردم این کشور-- شیعه و سنی و کرد و مسیحی قرار دارد و از آن‌ها حمایت می‌کند.
علاوه براین وزیر خارجه در دیدار با هوشیار زیباری، همتای عراقی خود، عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، ابراهیم جعفری، رییس ائتلاف ملی دیدار و گفت و گو کرد. ظریف ضمن حمایت از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی داعش گفت: به دلیل اینکه ما معتقدیم این خطر، خطری برای کل منطقه است و امروز حتی اهل سنت عراق هدف حملات داعش قرار گرفته‌اند، بنابراین همه باید با این خطر مقابله کنند.
براساس این گزارش، رییس دستگاه دیپلماسی ایران با آیت الله بشیر نجفی و آیت الله محمد سعید حکیم، از مراجع عظام تقلید و آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف دیدار و در مورد مسایل عراق و تهدیدات در منطقه گفت و گو کرد.
ظریف فردا (سه شنبه) در آخرین روز سفر خود به عراق به شهرهای اربیل و سلیمانیه در شمال این کشور می رود تا با مسعود بارزانی و جلال طالبانی از مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت و گو کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: