ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:25 | جولای07 تهران

با سفر امروز هیئت بازرگانی ایران به تاجیکستان روابط دو کشور توسعه می یابد

تاریخ: 09:12, 25-08-2014.


تهران. دوشنبه، 25  اگوست 2014 میلادی برابر با 3 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 35 بازرگان و مسئول دولتی در هیئتی بلندپایه به ریاست غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امروز دوشنبه وارد پایتخت تاجیکستان خواهد شد.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگذاری فارس، این هیئت اقتصادی و تجاری به منظور کمک به توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و بررسی موانع همکاریهای دو کشور، به این سفر اقدام می کنند.
همچنین، بنابر اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، این سفر 4 روزه به دعوت رسمی رئیس اتاق بازرگانی و صنعت تاجیکستان از شافعی و نمایندگی‌های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه تجارت خارجی ایران انجام شده تا زمینه‌های جدید همکاری ضمن معرفی ظرفیت و توانمندی‌های اقتصادی تاجیکستان شناسایی شود.  
بنابراین گزارش، در این سفر افزایش سطح مبادلات اقتصادی، بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت طرف‌های ایرانی در پروژه‌های اقتصادی، عمرانی، صنعتی، فنی و مهندسی تاجیکستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بنابر اعلام سفارت، انجام ملاقات هیئت رسمی ایرانی با وزراء و مسئولین بلند‌پایه اقتصادی تاجیکستان، دیدارها و نشست‌هایی میان رئیس و مسئولین اتاق بازرگانی ایران و همچنین فعالان اقتصادی ایرانی با همتایان تاجیک نیز از برنامه های این سفر خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: