ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:00 | سپتامبر26 تهران

آمادگی آمریکا برای همکاری با ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش

تاریخ: 13:55, 22-08-2014.


تهران. جمعه، 22  اگوست 2014 میلادی برابر با 31 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اگر ایران مايل به ایفای نقش سازنده در کمک به تضعيف توانايی های داعش باشد، واشنگتن می‌تواند با تهران در این خصوص گفتگو کند.
بنابراین گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت: اگر ایران مايل به ایفای نقش سازنده در کمک به تضعيف توانايی‌های گروه تروریستی داعش باشد، آمریکا می‌تواند با تهران گفتگو کند.
هارف در خصوص کشته شدن خبرنگار آمریکایی توسط عناصر داعش گفت: همانطور که امروز بارک اوباما، رئیس جمهورآمریکا و همچنین، جان کری در بیانیه خود گفته اند که به خاطر از دست رفتن فاجعه بار  جیمز فولی عمیقا تسلیت می گویم و همدردی عمیق خود را با خانواده و بستگان اواعلام می داریم.
همانطور که رئیس جمهور گفت زندگی فولی  برخلاف زندگی قاتلان وی بود. داعش به شهرها و روستاها یورش می برد و در اقدام خشونت بار ناجوانمردانه افراد بیگناه و بی سلاح را می کشد و به زبان هیچ مذهبی صحبت نمی کند. هیچ دینی به افراد نمی آموزد که افراد بیگناه را بکشند. همانطور که رئیس جمهور اوباما گفته است زمانی که افرادی به آمریکایی ها در هرجایی آسیب وارد می کنند، ما هر کاری را برای اجرای عدالت انجام خواهیم داد و هوشیار و مراقب خواهیم بود و آمریکا به تلاش برای محافظت از مردم آمریکا ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: