ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:53 | مه03 تهران

کارخانه جدید آلومینیوم ایران درمسجد سلیمان ساخته خواهد شد

تاریخ: 13:15, 21-08-2014.


  تهران. پنجشنبه، 21  اگوست 2014 میلادی برابر با 30 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران برای خروج شهرستان مسجد سلیمان از بن بست اقتصادی کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی می سازد.
عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان عصر دوشنبه به همراه 5 معاون خود و جمعی از مدیران کل استان درمحل فرمانداری مسجد سلیمان تشکیل جلسه داد تا تصمیمات مهمی را درراستای اجرایی کردن توجهات دولت تدبیر و امید برای خروج این شهرستان از بن بست اقتصادی و محرومیت اتخاذ کند.
مقتدایی درصدد است تا با ادامه عملیات احداث پتروشیمی، تاسیس کارخانه الومینیوم و تاسیس فرودگاه درمسجد سلیمان، زیرساخت های توسعه این شهرستان را بسازد.
   به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان، مقتدایی درنشستی که برای اجرایی کردن عملیات احداث کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان درمسجد سلیمان برگزارشد، تاکید کرد: راه اندازی این کارخانه ادامه عملیات احداث پتروشیمی و تاسیس فرودگاه مسجدسلیمان از تصمیمات مهمی است که در دولت تدبیر و امید برای محرومیت زدایی شهرستان مسجدسلیمان به جد دنبال می شود. این درحالی است که استانداری خوزستان  توجه ویژه ای نیز به امور ورزش و جوانان این شهرستان ازجمله تیم فوتبال نفت دارد.
   استاندار خوزستان گفت: این اولین سفرمجموعه مدیران استانداری و جمعی از مدیران کل استان خوزستان به مسجدسلیمان برای اجرایی کردن طرح احداث کارخانه آلومینیوم است که درمرحله بعد بحث احداث فرودگاه دنبال می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان دراین جلسه مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان با واگذاری حدود  50 هزارهکتار زمین برای اجرایی کردن فاز نخست احداث کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان دراین شهرستان موافقت کرد.
استاندار خوزستان دراین نشست مقرر کرد شهرک های صنعتی مسجد سلیمان معادل و یا بیشتر از 50 هزار هکتار زمین به پتروشیمی این شهرستان  واگذار نماید.
استاندار خوزستان علت احداث کارخانه آلومینیوم درکنار پتروشیمی مسجد سلیمان را توجیه پذیری  اقتصادی عنوان کرد تا از هزینه های ناشی از پراکندگی آنها جلوگیری بعمل آید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: