مراجعه بیماران تاجیکستان به ایران برای جراحی قلب و پیوند کلیه

تاریخ: 11:38, 21-08-2014.

تهران. پنجشنبه، 21  اگوست 2014 میلادی برابر با 30 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با وجود انجام بسیاری ازعمل های پزشکی در کشور تاجیکستان، هنوز هم بسیاری از بیماران تاجیک برای عمل جراحی قلب و پیوند کلیه به متخصصان و مراکز درمانی ایران مراجعه می کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیاحت اکرم، نماینده تاجیکستان در کنفرانس گردشگری سلامت، با اشاره به کمبودهای پزشکی کشور خود در سال های گذشته اظهار داشت: با وجود کمبودهای شدید علمی و تجهیزاتی که تاجیکستان در گذشته داشت، اما در حال حاضر توجه خوبی به بحث زیرساخت ها در کشور ما شده است.
اکرم با بیان اینکه با تلاش های دولتمردان تاجیکستان در سال های اخیر میزان بهره گیری از علوم روز پزشکی توسط متخصصان این حرفه در تاجیکستان بیشتر شده است، افزود: با این وجود هنوز هم بیماران کشور ما برای انجام برخی از عمل های جراحی به کشورهای پیشرفته مانند چین، ایران، هند یا روسیه مراجعه می کنند.
این پزشک متخصص بیماری های واگیردار با بیان اینکه چهار نماینده از کشور تاجیکستان در این نشست شرکت کرده اند، افزود: سه پزشک و یک کارشناس گردشگری برای بررسی راه های اجرا و توسعه طرح گردشگری سلامت به ایران در این سفر همراه ما هستند.
وی در پایان از ساماندهی مسافرت ‎های درمانی توسط بیماران تاجیک به کشور ایران خبر داد.
نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو از روز دوشنبه گذشته در رامسر آغاز شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: