ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:22 | جولای02 تهران

درایران اولین نوزاد با روش مکرواینجکشن به دنیا آمد

تاریخ: 13:20, 20-08-2014.


تهران. چهارشنبه، 20 اگوست 2014 میلادی برابر با 29 امرداد هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  در تهران  در مرکز درمان ناباروری وابسته به هلال احمر" رویش" اولین نوزاد با روش مکرواینجکشن به دنیا آمد. برخی از رسانه ها این نوزادرا "کودک از لوله آزمایش" نامیدند.      
حمید چوبینه، رئیس مرکز درمان ناباروری هلال احمر در مراسم تولد اولین نوزاد با روش مکرواینجکشن متولدشده ، درمرکز رویش گفت: از زمانی که درمان نابروری آغاز شد، تا کنون 5 میلیون نوزاد به خانواده ها هدیه شده اند.
او به اشاره به گذشته ی درمان های ناباروری ایران افزود: اولین کودکی که در نتیجه ی درمان های ناباروری در شهر یزد به دنیا آمد، حالا خود صاحب فرزند شده است.
  به اطلاع مرکز درمان ناباروری رویش، تولد این کودک نوزاد نتیجه ی آبستن سازی غیربدنی از سوی متخصصان مرکز رویش است. جزئیات بیشتر در باره اولین نوزاد متولد شده با روش مکرواینجکشن اعلام نشده است. این در حالیست که عکس های زیادی از این پسر نوزاد و پدر ومادر او در رسانه های خبری ایران منتشر شده است.  
مرکز رویش در سال 1991 میلادی در تهران از سوی پژوهشگاه پزشکی رویان با همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به اهداف یاری رسانی برای زوج های که به دلایل گوناگون بارور نیستند، تاسیس داده شد.
حمید چوبینه با بیان اینکه سالانه ۱۷ درصد به زوج‌های نابارور ایرانی افزوده می‌شود، گفت: زیر پوشش بیمه رفتن درمان‌های ناباروری می‌تواند نیاز امروز جامعه به افزایش جمعیت را برطرف کند.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: