ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:56 | جولای02 تهران

اظهار نگرانی وزارت خارجه ایران از اعمال رفتارهای خشونت آمیز علیه سیاهپوستان در آمریکا

تاریخ: 10:01, 20-08-2014.


تهران. چهارشنبه، 20  اگوست 2014 میلادی برابر با 29 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از دولت آمریکا به عنوان یک عضو کنوانسیون و کمیته منع کلیه اشکال تبعیض نژادی خواست تا مفاد این کنوانسیون پایبند باشد.
مرضیه افخم، سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفته است که این خواستارایران در واکنش به برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با میشل براون، جوان سیاهپوست آمریکایی- آفریقایی و قتل وی قبل از طی شدن مراحل قضایی اظهار شده است.
افخم اظهار داشت: تبعیض هدفمند علیه سیاهپوستان در آمریکا بوسیله پلیس و دستگاه قضایی این کشور و سرکوب اعتراضات مردم در پی حوادث اخیر، نشان بارزی از نقض حقوق بشر و رنگین پوستان در آمریکاست، که سالانه اقدام به انتشار گزارشات متعددی از نقض حقوق بشر در کشورها و دولت های مستقل می کند.
افخم ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانی این حادثه خشونت بار و بیان ضرورت رسیدگی عادلانه به پرونده وی، افزود: تبعیض نژادی موضوعی است که امروزه نگرانی های بسیاری رادر جامعه آمریکا ایجاد نموده و باید درخواست سیاهپوستان که خواستارعدالت و رفع تبعیض نژادی هستند، شنیده شده وبر اساس موازین حقوق بشری به آن پاسخ داده شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: