ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:38 | سپتامبر28 تهران

نرخ سود بانکی در ایران بازهم کاهش می یابد

تاریخ: 12:53, 19-08-2014.


تهران. سه شنبه، 19  اگوست 2014 میلادی برابر با 28 امرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پس از مقامات بانک مرکزی این بار وزیر اقتصاد از کاهش مجدد نرخ سود بانکی سخن گفت.
بنا بر این گزارش، این در حالی است که پیش از این هر چند شورای پول و اعتبار تعدیل نرخ سود بانکی را تصویب کرده بود اما هنوز برخی بانک‌ها این موضوع را رعایت نمی‌کنند.
در همین حال وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح مجدد موضوع کاهش نرخ سود و تسهیلات بانکی در شورای پول و اعتبار در آینده نزدیک خبر داد.
بر اساس همین گزارش، علی طیب‌نیا گفته است: براساس هدف‌گیری دولت که کاملاً نیز مقید به آن است دولت می‌خواهد به هر شکل ممکن جلوی افزایش پایه پولی را بگیرد.
وزیر اقتصاد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت برای کاهش تورم به زیر 15 درصد، اظهار کرد: دولت مصمم به حفظ این دستاورد و یک رقمی کردن تورم است، چرا که می‌داند در صورت مهار تورم، در برخی متغیرهای اسمی، زمینه کاهش وجود دارد، از جمله سود بانکی که با تکیه بر کاهش نرخ تورم تا مرز 22 درصد کاهش یافت و کاهش مجدد آن نیز به‌ زودی برای بررسی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: