دومین جراحی زنده آرتروسکوپیک آسیا در بیمارستان اختر تهران با موفقیت انجام شد

تاریخ: 13:23, 15-08-2014.


تهران. جمعه، 15 اگوست 2014 میلادی برابر با 24 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دومین جراحی زنده آرتروسکوپیک  (لیزری) آسیا 2014 صبح پنجشنبه در بیمارستان اختر تهران انجام شد.
بنا بر این گزارش به نقل از روابط عمومی بیمارستان اختر، دومین جراحی آرتروسکوپیک 2014 با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 11 استاد برجسته ایرانی به صورت کنگره جراحی زنده در بیمارستان اختر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.

این جراحی به صورت کنگره انجام گردید و به صورت ارتباط مستقیم پخش زنده از اتاق عمل برای جامعه جراحان ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

350 جراح برگزیده ایرانی و نیز جراحان برجسته ای از آلمان، کره جنوبی و هند این جراحی بسیار حساس را به طور مستقیم از این بیمارستان مشاهده کردند.

همچنین نخستین پیوند مینیسک در قالب آرتروسکوپیک در کشور به صورت پخش زنده در دنیا امروزجمعه از ساعت 7:30  با حضور حاذق ترین تیم جراحی 9 نفره متشکل از جراحان ایرانی و خارجی در اتاق عمل بیمارستان اختر در حال انجام است.

جراحی های آرتروسکوپیک یا همان جراحی هایی که در بین مردم به جراحی های لیزری معروف می باشند، به جراحی هایی گفته می شوند که در آن جراح بدون نیاز به ایجاد برش های وسیع در پوست ، بافت های زیرجلدی و عضلات می تواند اعمال جراحی را با استفاده از دستگاه آرتروسکوپیک که امکان دید کافی داخل مفصلی و انجام اعمال جراحی را از طریق برشهای بسیار کوچک امکان پذیر می نماید ، انجام دهد.

اعمال جراحی آرتروسکوپیک بعلت آن که آسیب کمتری به بافت های اطراف مفصل می زنند، موجب می شوند تا اولا میزان چسبندگی های بعد از عمل و در نتیجه محدودیت های حرکتی در مفصل به حداقل برسد و از طرفی میزان عفونت در این اعمال جراحی بسیار کمتر از اعمال جراحی باز می باشد. از طرفی بازگشت به فعالیت در این بیماران سریعتر می باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: