ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:46 | جولای07 تهران

ایران استفاده از انرژی پاک را گسترش می دهد

تاریخ: 11:11, 14-08-2014.


تهران. پنجشنبه، 14 اگوست 2014 میلادی برابر با 23 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران در هزار و 200 نقطه نیروگاههای کوچک خورشیدی نصب می کند.
سامان میرهادی، مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد گقت: طرح نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی از پارسال درقالب بند 69 قانون بودجه اجرایی شده و اکنون درهزار و 200 نقطه در کشور درحال اجراست.
میرهادی گفت: در این چارچوب نیروگاههای کوچک خورشیدی در پشت بامهای شرکتهای برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور، برخی از مساجد، مدارس، ساختمانهای اداری و بخشی از مشترکین خانگی نصب می شود.
مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران افزود: پراکندگی نصب نیروگاههای خورشیدی تمام نقاط کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب را فرامی گیرد.
وی ادامه داد: استانهای سه گانه خراسان یکی از بهترین محدوده هایی بوده اند که شاهد بهره برداری پروژه های انرژیهای خورشیدی در آن هستیم.
میرهادی گفت: در قالب این نیروگاههای خورشیدی تولید هفت هزار و 500 کیلووات برق پیش بینی شده است.
وی اظهارداشت: 1100 کیلووات از این میزان انرژی تولیدی مربوط به مساجد، 2300 کیلووات مربوط به مدارس و 2500 کیلووات آن مربوط به شرکتهای برق منطقه ای و توزیع کشور است.
او افزود: 350 کیلووات از این انرژیها برای حوزه مشترکان خانگی و 1300 کیلووات نیز برای ادارات و مشترکین بخشهای خصوصی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: در این راستا تاکنون نصب نیروگاههای کوچک خورشیدی به ظرفیت دو هزار و 300 کیلووات بطور کامل در کشور انجام شده است.
مدیر دفتر برق سازمان انرژیهای نو ایران با اشاره به ضرورت کاربرد انرژیهای نو در کشور گفت: استفاده از این انرژیها از منظر سیاسی راهبردی، دیپلماسی انرژی، مسائل زیست محیطی و کاهش استفاده از منابع فسیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا ایران قابلیتهای خاصی در زمینه کسب انرژی از خورشید و باد دارد.
وی افزود: تحقیقات نشان داده بیشترین میزان تابش آفتاب در کشور آلمان که اکنون بالاترین تولید انرژیهای نو در جهان را دارد، با کمترین تابش آفتاب کشور ما برابری می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: