ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:33 | سپتامبر19 تهران

ایران کشورهای آسیای میانه را به استفاده از ظرفیت های بنادر ایران برای ترانزیت دعوت کرد

تاریخ: 13:45, 12-08-2014.


تهران. سه شنبه، 12 اگوست 2014 میلادی برابر با 21 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با وجود ظرفیت های موجود در بنادر شمالی و جنوبی و موقعیت ترانزیتی ایران، کشورهای آسیای میانه با جمعیت قابل توجه می توانند از ظرفیت های کشور ایران استفاده کنند.
بنابر این گزارش، علی جهان دیده معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوری ایران روز دوشنبه در سمینار معرفی فرصت های جدید پایانه های کانتینری بندر شهید رجایی گفت: با ارائه برنامه های دقیق و نقشه راه و وجود ممتاز بنادر شمالی و جنوبی و امکانات زیربنایی، ناوگان دریایی، تجهیزات خشکی و مسیرهای ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه می توان از ظرفیت های حوزه دریا و دریانوردی کشور استفاده کرد.
وی افزود: سهم ما در اقتصاد دریاهای پیرامونی به هیچ وجه در مقایسه با انتظارات منطقی راضی کننده نیست و این وضعیت بایستی در کوتاه ترین زمان و ارائه برنامه های مبتنی بر اقتصاد دریا محور تغییر کند.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی افزود: با وجود چند هزار کیلومتر مرز همسایگی با آبراههای بین المللی امیدواریم به جایی برسیم که ایران در ردیف چند کشور صاحب نام و صاحب مقام دریایی در جهان قرار بگیرد.
جهان دیده اظهار امیدواری کرد: با توسعه حمل و نقل دریایی سهم شایسته ای برای کشورمان در حمل و نقل منطقه ای و بین المللی متناسب با موقعیت ممتاز آن در حد فاصل شبه قاره هند، آسیای جنوب شرقی، آسیای میانه، منطقه خاورمیانه، اروپا و منطقه آمریکای شمالی و جنوبی به دست آید.
وی یادآور شد: همزمان با رفع بهانه های تحریم از بزرگ ترین بندر تجاری کشور و پذیرش کشتی های بزرگ و کانتینری و اشتیاق کشورهای بزرگ کشتیرانی برای حضور مجدد در صنعت حمل و نقل دریایی و بنادر ایران دیگر فرصتی برای سوزاندن وقت نمانده است.
وی افزود: در حقیقت حضور جدی همه فعالان زیر بخش حمل و نقل دریایی در این سمینار از جمله در حوزه های مالی، پولی و سرمایه گذاری همه نشان دهنده این واقعیت است که همگان بر اهمیت فرصت کنونی در اقتصاد ملی و حمل و نقل بین المللی دریایی کشورمان متقاعد و مصمم هستند که در شکل دادن اقتصاد دریامحور نقش برجسته ای را برعهده بگیرند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: