ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:53 | اکتبر06 تهران

افزایش نرخ رشد اقتصادی ایران

تاریخ: 13:53, 01-08-2014.

تهران. جمعه 1  اگوست 2014 میلادی برابر با 10 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نرخ رشد اقتصادی ایران همچنان منفی است.
 بنابر این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران میزان رشد اقتصادی ایران را در تیر ماه امسال منفی2.2 درصد اعلام کرد.
محمد رضا نعمت‌زاده، به رشد اقتصادی منفی 5.8 درصد کشور در دولت گذشته اشاره کرده و گفته است: البته آمار دقیق نشان می‌دهد که رشد اقتصادی بیش از منفی شش درصد بوده که این آمار در تیرماه با احتساب نفت به منفی 2.2 درصد و بدون احتساب نفت به منفی دو درصد رسیده است و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد رشد مثبت اقتصادی باشیم.
 براساس این گزارش، نعمت‌زاده که در سومین گردهمایی روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور سخن می‌گفت، با اشاره به گذشت حدود یک سال از شروع به کار دولت جدید اظهار کرد: شرایط یک سال گذشته را همه به خاطر داریم و در سطح کلان کشور تورم و رکود در یک سال گذشته دو بحث مهم و جدی بوده‌اند. 
نعمت‌زاده با بیان اینکه در گذشته موانع جدی در تولید کشور وجود داشته است گفت: برخی از این موانع برطرف شده و برخی دیگر به دلی
ل مشکلات موجود هنوز پابرجاست. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین بیان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی کشور یا متوقف شده‌ یا با رکود مواجه‌اند که این به دلیل مشکلات اقتصادی گذشته از جمله نوسانات شدید ارز، فقدان تسهیلات و سرمایه‌گذاری‌های خارجی بوده و در حال حاضر ده‌ها هزار واحد صنعتی نیمه تمام نیز در سطح کشور وجود دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: