ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:09 | سپتامبر20 تهران

استاد علوی، چهره ماندگارو دانشمند بزرگ ادبیات فارسی درگذشت

تاریخ: 10:59, 28-09-2018.


تهران. 28 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 6 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
سید محمدعلوی مقدم، استاد بزرگ ادبیات فارسی وچهره ماندگارعلوم انسانی روز پنجشنبه در سن 86 سالگی درزادگاهش شهر سبزوار درگذشت.
وی بارها به عنوان چهره ماندگار رشته ادبیات فارسی برگزیده شده بود.  
به گزارش ایرتاگ به نقل از رسانه های خبری ایران، این دانشمند توانا دارای مدرک دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش بلاغت و نقد ادبی و عربی از دانشگاه تهران بود.
استاد علوی در بیش از 50 کنگره و همایش علمی داخلی و خارجی شرکت داشت و استاد راهنمای بیش از 60 رساله دکتری و کارشناسی ارشد بوده است.
آثار ارزشمند بسیار در زمینه علوم قرآن و بلاغت، ادبیات فارسی و اخلاق از این استاد به چاپ رسیده است.
دکتر سیدمحمد علوی‌مقدم استاد پیشکسوت ادبیات و ترجمه سال 1932 میلادی در سبزوار دیده به جهان گشود و در طی دوران زندگی علمی خود کتاب‌های بسیاراز جمله "در قلمرو بلاغت"‌، "جلوه جمال" (نمونه اعلای بلاغت قرآن)، "بررسی آیات حج در قرآن مجید"، "معانی و بیان"، "بیست مقاله و تطوّر علوم بلاغت"- را به رشته تحریر درآورد.
این شخصیت برجسته بیش از 40 سخنرانی در محافل علمی و ادبی ارائه کرده و عضویت هیات علمی و تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.
بنا به گزارش خبرنگار ایرنا مهیارعلوی مقدم فرزند استادعلوی مقدم گفته است که پدرش از 20 روز گذشته به علت بیماری عفونت ریوی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود که امروز (5 مهرماه) در 86 سالگی دارفانی را وداع گفت ومراسم تشییع وخاکسپاری پیکرش روز شنبه درزادگاهش شهر سبزوار برگزار می شود
شهر سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قراردارد

به اشتراک گذاشتن اخبار: