ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:48 | مه04 تهران

تماس تلفنی ظریف با وزیران خارجه پنج کشور اسلامی و رایزنی در باره بحران غزه

تاریخ: 13:04, 28-07-2014.

تهران. دوشنبه 28 جولای 2014 میلادی برابر با6  مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی ها با وزرای خارجه کشورهای مختلف و مقامات بین المللی در باره بحران غزه، دیروز یکشنبه با وزیران خارجه الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان گفت وگو کرد.
بنابر این گزارش, به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در این گفت وگو های جداگانه تلفنی بر لزوم تحرک کشورهای اسلامی برای رفع محاصره غزه تاکید کرد.
وی به بحران وخیم انسانی در غزه اشاره کرد و گفت: راه های ارسال کمک های انسان دوستانه به این منطقه باید باز شود.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: تامین نیاز مردم غزه به دارو و تجهیزات پزشکی و مداوای مجروحان با توجه به ابعاد ناگوار حملات اسراییلی ها باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
ظریف در ادامه، خواستار اقدام مشترک کشورهای اسلامی و غیر متعهد ها در سطح بین المللی برای اعمال فشار بر رژیم اسراییل شد تا کشتار بی رحمانه مردم غزه پایان یابد.
وی حمایت کشورهای اسلامی از خواسته های مردم غزه را مهم و تعیین کننده دانست و اظهار داشت: این حمایت ها باید تا رسیدن به یک آتش بس پایدار ادامه داشته باشد. 
بر اساس این گزارش، وزرای خارجه کشورهای الجزایر، اردن، پاکستان، مغرب و سودان نیز در این تماسهای تلفنی، ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، همکاری کشورهای اسلامی را برای حل بحران غزه، مهم و اثربخش دانستند و بر تامین نیازهای مردم این منطقه تاکید کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: