ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:49 | ژوئن30 تهران

هند یک منطقه ویژه اقتصادی با ایران و میانمار ایجاد میکند

تاریخ: 15:29, 25-07-2014.

تهران. جمعه 25 جولای 2014 میلادی برابر با 3 مرداد 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دولت هند قصد دارد با سازماندهی یک منطقه ویژه اقتصادی برای مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمی، از قابل دسترس بودن این مواد برای شرکت های هندی اطمینان حاصل نماید.
بنابر این گزارش به نقل از روزنامه بیزینس استاندارد هند، این مواد اولیه خام که کشورهای دیگر صادرکننده آن هستند، در یک منطقه ویژه اقتصادی قرار خواهند گرفت و دولت هند بر اساس نیاز شرکت هایش، آنها را سازماندهی خواهد کرد. 
به گفته مقامات هندی، دو کشوری که برای این منظور شناسایی شده اند و هند قصد دارد با آنها وارد گفت و گو برای سازماندهی مواد اولیه شیمیایی شود، ایران و میانمار هستند.
بنا به اظهارات مقامات هندی، این معامله برای هر دو طرف برد - برد است، هم برای کشوری که مواد اولیه را صادر می کند و هم برای کشوری که این مواد شیمیایی را وارد می کند.
به گفته آنان، هدف از این تلاش، تبدیل هند به یک قطب صادرات محصولات نهایی و فراوری شده شیمیایی هدف گذاری شده، نه برای تبدیل آن به یک قطب صادرات مواد اولیه است.
مقامات هندی معتقدند، برای ایران و میانمار این معامله، سرمایه گذاری خارجی و اشتغال به همراه می آورد و برای هند منابع پایدار مواد خام را به دنبال خواهد داشت.
منطقه ویژه اقتصادی عبارت است از محدودهٔ جغرافیایی مشخص در مبادی ورودی یا در داخل یک کشور که به منظور پشتیبانی از تولید و تأمین کالا برای مصرف داخلی ایجاد می شود و تولید کننده و خریدار می توانند بدون رعایت مقررات صادرات و واردات و مراحل ثبت و سفارش و یا محدودیت زمانی برای نگهداری کالا در انبار و مقررات ارزی، تحت شرایطی مطمئن و آسان به این مناطق وارد شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: