ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:48 | جولای04 تهران

پنج سوال از رییس جمهوری و نمایندگانی که از پاسخ ها قانع نشدند

تاریخ: 17:02, 28-08-2018.


تهران. سیشنبه، 28 اگست 2018 میلادی برابر با 6 شهریور 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران
به گزارش خبرگزاری ایرنا جلسه سوال از حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مجلس با طرح پنج پرسش برگزار شد:
وضعیت قاچاق ارز و کالا، تحریم های بانکی، کاهش اشتغال و بیکاری مزمن، رکود و نوسانات بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی؛ محورهای مورد سوال نمایندگان مجلس بود که پس از پاسخ های رییس جمهوری به رای گذاشته شد.
رییس جمهوری امروز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور یافت؛ طرح سوال از رییس جمهوری دهم مرداد ماه از سوی 80 تن از نمایندگان مجلس اعلام وصول شد. نمایندگان با طرح 5 سوال با محوریت؛ وضعیت نامطلوب قاچاق ارز و کالا، پابرجا بودن تحریم های بانکی به رغم برجام، کاهش اشتغال و بیکاری مزمن در کشور، ادامه رکود و نوسانات بازار ارز وکاهش ارزش پول ملی، از مواضع خود کوتاه نیامده و دولت را مسبب تمام مشکلات مذکور قلمداد کردند.
اگر چه بسیاری افکار عمومی جامعه، کارشناسان، تحلیلگران و بسیاری از شخصیت ها و حتی منتقدان دولت، سوال از رییس جمهوری را نه به مصلحت کشور که به زیان منافع ملی معرفی می کردند، اما اصرار سوال کنندگان ادامه داشت تا اینکه سرانجام سوال از رییس جمهوری با اصرار امضا کنندگان امروز سه شنبه برگزار شد.
رییس جمهوری در این جلسه، چنانکه همه انتظار آن را داشتند، از موضعی شفاف با نمایندگان مردم سخن گفت و ضمن پاسخ گویی به سوالات نمایندگان وجود برخی نقص ها و اشکالات را در عملکرد دولت پذیرفت، چنانکه در تمامی دولت ها این وضعیت با توجه به شرایط وقت هر دولت طبیعی است. با وجود پاسخ های صریح رییس جمهوری به سوالات، اما گویا سوال کنندگان اصرار داشتند که از سوالات رییس جمهوری قانع نشوند و در نتیجه ی آرای خود نیز، آن را نشان دادند

به اشتراک گذاشتن اخبار: