ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:57 | مه10 تهران

دبیر کل سازمان ملل راهی خاورمیانه می‌شود

تاریخ: 14:15, 19-07-2014.

تهران. شنبه 19 جولای 2014 میلادی برابر با 28  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز شنبه در جهت تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینی‌ها که با عملیات زمینی در منطقه غزه وارد مرحله تازه‌ای شده، عازم منطقه خاورمیانه می‌شود.

ارتش اسرائیل روز گذشته بر شدت عملیات خود علیه فلسطینیان افزود و عملیاتی زمینی را در نوار غزه آغاز کرد. توپخانه، تانک و قایق‌های مسلح ارتش اسرائیل در این عملیات شرکت دارند.

بنابرگزارش خبرگزاری ها شمار کشته‌شدگان فلسطینی عملیات دو هفته اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه به بیش از صدها نفر افزایش یافته و بسیاری از قربانیان زنان و کودکان هستند.

جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سیاسی گفت: سفر بان کی‌مون به منطقه برای نشان دادن همبستگی او با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و برای کمک به آنها در همکاری با بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی، جهت پایان دادن به خشونت‌ها و یافتن راهی رو به جلو، صورت می‌گیرد.

مصر تلاش‌هایی را برای میانجی‌گری بین حماس و تل‌آویو آغاز کرده است. اما حماس پیشتر طرح آتش‌بس قاهره را رد کرده بود.

به گفته سازمان ملل، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، در نامه‌ای به بان، از او خواسته است تا فلسطینی‌ها تحت حمایت بین‌المللی زیر نظر سازمان ملل قرار گیرند.

به گفته فلتمن، دبیر کل سازمان ملل در حال مطالعه این موضوع است.

خبرگزاری رویترز از قول دیپلمات‌های این ساز و کار می‌گوید مشخص نیست، خواست محمود عباس دقیقاً چه چیزی ا‌ست.

روز جمعه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، ضمن حمایت از اسرائیل، از آن کشور خواست طوری عمل کند که قربانی شدن غیرنظامیان در غزه به حداقل برسد.

به گزارش رویترز وزیر خارجه آمریکا و فرانسه از دیگر چهره‌های سیاسی هستند که انتظار می‌رود طی روزهای شنبه و یک‌شنبه برای کمک به حل بحران، به خاورمیانه سفر کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: