ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

5:01 | مه10 تهران

والیبال ایران به نیمه نهایی لیگ جهانی رسید

تاریخ: 13:30, 19-07-2014.

تهران. شنبه 19 جولای 2014 میلادی برابر با 28  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  تيم ملي واليبال ايران با پيروزي مقابل تيم اول رده‌بندي جهان براي نخستين بار در تاريخ به جمع چهار تيم برتر ليگ جهاني صعود کرد.

بنابراین گزارش، تیم ملی والیبال ایران که برای صعود به نیمه نهایی نیاز به حداقل دو امتیاز شد با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-21، 25-19، 23-25 و 28- 26 پیروز شد و با 4 امتیاز و با اقتدار به عنوان سرگروه به نیمه نهایی رفت.

پیش از این در دور مقدماتی این دو تیم چهار بار به مصاف هم رفته بودند و هر کدام دوبار یکدیگر را شکست داده بودند. برزیل با پیروزی 3 بریک مقابل روسیه در روز گذشته، صعودش را به جمع چهار تیم برتر مسابقات قطعی کرده بود، اما روسیه برای صعود نیاز به باخت ایران داشت، اتفاقی که البته رخ نداد. 
بازیکنان دو تیم از حدود یک ساعت قبل از شروع مسابقه در سالن به گرم کردن خود پرداختند. همچنین بخش قابل توجهی از جایگاه تماشاگران در اختیار تماشاگران ایرانی بود. فریادهای ایران ، ایران فضای سالن را پر کرده بود. 
تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سرخ و با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف به میدان رفت. همچنین برزیلی های زرد پوش هم در شروع این دیدار بازیکنانی چون لوکارلی، ساتکامپ، رزنده، کاربونرا، والاس دسوزا، لوکاس و ماریو حونیور را در اختیار داشتند. 
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی مقابل تیم اول رده‌بندی جهان برای نخستین بار در تاریخ کنار برزیل به جمع چهار تیم برتر لیگ جهانی صعود کرد و روسیه حذف شد. 
به اين ترتيب، ايران که با برتري 3 بر يک مقابل برزيل به عنوان تيم اول به نيمه نهايي راه پيدا کرده از ساعت 20 امروز شنبه در سالن نلسون ماندلاي شهر فلورانس با تيم ملي آمريکا روبرو مي‌شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: