ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:05 | سپتامبر30 تهران

ایران برای اتصال ریلی با عراق روی اروند رود پل می سازد

تاریخ: 10:16, 28-12-2018.


تهران. 28 دسامبر 2018 میلادی برابر با 7 دی ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
ایران با احداث راه آهن شلمچه - بصره در صدد است برای ایجاد اتصال ریلی با عراق و از طریق عراق با سوریه بر روی اروند رود پل ریلی بازشو بسازد
به گزارش ایرتاگ به نقل از منابع خبری ایران سیدمحمد موسوی مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن ایران درحاشیه بازدید از خطوط ریلی خوزستان با بیان اینکه این طرح شامل 35 کیلومتر اتصال شبکه ریلی عراق به مرز شلمچه است، گفته است که شبکه ریلی این کشور از بصره به خرمشهر و آبادان و بعد از آن به بندر امام خمینی می رسد که در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.
مدیرکل خط و سازه های فنی راه آهن کشور با بیان اینکه برای اجرای این طرح یک پل تاشو بر روی اروند رود نصب می شود، افزود: به منظور کمتر شدن برخورد خودروها و عابران پیاده با قطار سازه های ویژه ای برای این امر نصب می شود.
این مقام مسئول در راه آهن جمهوری اسلامی ایران مهمترین برنامه راه آهن را توسعه ریلی دانست و گفت: علاوه بر دوخطه کردن مسیرهای ریلی در منطقه جنوب، اتصال شبکه ریلی عراق به ایران در حال پیگیری است.
گفتنی است هزینه اتصال پل ریلی بر روی اروند 2 هزار و 220 میلیارد ریال برآورد شده و در این صورت دسترسی ریلی ایران از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه میسر می شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: