عملکرد تجارت خارجی ایران حدود 28 درصد بهبود یافت

تاریخ: 12:22, 01-07-2014.

تهران. 1 جولای 2014 میلادی برابر با دهم تیرماه خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عملکرد تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران 27،8 درصد افزایش یافت
روابط عمومی گمرک ایران روز دوشنبه اعلام کرد، مجموع صادرات غیرنفتی و واردات ایران در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 5 میلیارد و 274 میلیون دلار افزایش داشت وبه رقم 24 میلیارد و 245 میلیون دلار رسید که سهم صادرات غیر نفتی از این رقم 11 میلیارد و 859 میلیون دلار و واردات 12 میلیارد و 386 میلیون دلار بوده است.
                                                                            این ارقام نشان میدهد که صادرات غیر نفتی ایران در این مدت بیش ازبیست درصد و واردات کشورهم بیش ازسی و پنج درصد افزایش یافته است.  
                           بنا بر این گزارش، مجموع تجارت خارجی بهار سال گذشته 18 میلیارد و 971 میلیون دلار بود که 9 میلیارد و 838 میلیون دلار صادرات غیر نفتی و 9 میلیارد و 133 میلیون دلار به واردات اختصاص داشت.  
بیشتر صادرات غیر نفتی ایران در مدت یاد شده شامل پروپان مایع، متانول و قیر بوده و بزرگترین خریداران کالا های ایرانی، به ترتیب چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه بوده است.    
بیشترواردات کشور نیز به ترتیب شامل گندم با سهم شش درصد ارزش کل واردات، خودرو با سهم سه درصدی، برنج با سه درصد، ذرت با 2.86 درصد و کنجاله سویا با 2.41 درصد بوده و بزرگترین صادر کنندگان کالا به ایران در بهار امسال نیز به ترتیب امارات متحده عربی، جین، هند، ترکیه و کره جنوبی بوده اند.                                      
بنا بر این گزارش، آمارهای اقتصادی و بازرگانی نشان دهنده رشد چشمگیر بخش تجاری ایران می باشند.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: