ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:48 | جولای07 تهران

نجات نفت کش ایرانی توسط ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

تاریخ: 17:35, 15-07-2014.

تهران. سه شنبه 15 جولای 2014 میلادی برابر با 24  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش، با 9 فروند از قایق های دزدان دریایی که قصد ربایش یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را داشتند، درگیر شد و این نفتکش را نجات داد.
امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح مأموریت این ناو گروه گفت: ناو گروه سی ام نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناو بوشهر که از اول اردیبهشت سال 1393 برای انجام چند مأموریت به شمال اقیانوس هند اعزام شده اند، در بندر صلاله عمان پهلو گرفتند.
وی از درگیری این ناوگروه با دزدان دریایی خبر داد و گفت: ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش روز گذشته در سواحل ما بین کشورهای عمان و یمن با 9 فروند از قایق های دزدان دریایی که قصد ربایش یک فروند کشتی نفتکش ایرانی را داشتند، درگیر شد که حضور به موقع ناوگروه سی ام نداجا، گروه همراهی(اسکورت) و تکاوران این نیرو موجب ناکامی دزدان دریایی در ربودن نفتکش ایران شد.
 سیاری ماموریت این ناوگروه را ایجاد امنیت برای کشتی های تجاری و نفت کش عنوان کرد و گفت: ماموریت ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند، ایجاد امنیت برای کشتی های تجاری و نفت کش در خلیج عدن، تنگه باب المندب و دریای سرخ در مواجهه با دزدان دریایی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: