ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:00 | جولای07 تهران

تداوم فرآیند بومی سازی قطعات و تجهیزات مهم تولید فولاد

تاریخ: 15:55, 15-07-2014.

تهران. سه شنبه 15 جولای 2014 میلادی برابر با 24  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تاکنون بیش از هشت هزار قطعه و تجهیزات مهم فرآیند فولادسازی در شرکت فولاد خوزستان بومی سازی شده است.
مهران عباس زاده مدیر برنامه ریزی استراتژیک شرکت فولاد خوزستان ˈ شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز، احداث نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش احیای مستقیم، ساخت کوره های پاتیلی 100 درصد ایرانی و نخستین ترانسفورماتور کوره پاتیلی در کشور را از افتخارات شرکت عنوان کرد و افزود: بیشتر قطعات بومی سازی شده مربوط به ساخت این کارخانه و کوره هاست. و بسیاری از پروژه های بومی سازی در فولاد خوزستان برای نخستین بار در کشور تحقق یافته اند.
وی گفت: ظرفیت اسمی شرکت فولاد خوزستان از یک میلیون و 500هزار تن شمش فولاد در سال 68 هم اینک به سه میلیون و 700هزار تن رسیده و در مجموع 25درصد تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص می دهد.
وی از افزایش ظرفیت تولید شمش شرکت تا پنج میلیون تن در سال 95 خبر داد و افزود: در افق سال 1404 و با دستیابی به تولید 54میلیون و 600هزار تن انواع محصولات و 13میلیون و 600هزار تن شمش، فولاد خوزستان یکی از بزرگترین تولید کننده های محصولات نیمه نهایی و نهایی فولاد در منطقه خواهد شد.
عباس زاده گفت:با توجه به پیشینه صادرات بیش از دو میلیون تن محصول به کویت و یک میلیون و 600هزار تن به چین، هم اینک این شرکت به طور مجدد حضور خود را در عرصه صادرات شروع کرده و امید می رود در حوزه کشورهای تایوان، هندوستان، امارات، عمان و دیگر کشورها گسترش دهد.
شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در کشور در سال 68به بهره برداری رسید.

این شرکت با وسعت 8/3 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز، مرکز خوزستان در جنوب غربی کشور، واقع است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: