ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:00 | جولای07 تهران

نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون پایان یافت

تاریخ: 10:33, 15-07-2014.

تهران. سه شنبه 15 جولای 2014 میلادی برابر با 24  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ظریف، کری و اشتون در نشست سه جانبه مذاکرات فشرده و محتوایی دو روز خود را جمع بندی کرده اند.
بنا بر این گزارش، نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در هتل پله کوبورگ وین برگزار شده بود پس از 2 ساعت پایان یافت.
ظریف و کری از روز گذشته تاکنون بیش از چهار ساعت به همراه معاونان خود بصورت دو جانبه با یکدیگر مذاکره کرده اند.
یک دیپلمات ایرانی، مذاکرات میان ایران و آمریکا را، فشرده، مفصل و محتوایی خواند و گفت: هنوز زود است بتوان قضاوت کرد که تا 29 تیر به توافق می رسیم یا نه.    وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز پس از پایان این نشست در حالی که هتل کوبورگ را ترک می کرد، به خبرنگاران گفت: داریم سخت کار می کنیم.
کری افزود: گفت و گوهای خوبی داشتیم و باید ادامه دهیم.
وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در دوازدهمین روز مذاکرات وین6 میان ایران و گروه 1+5 به این مذاکرات پیوستند تا درباره موضوعات 
مورد اختلاف در سطح وزیران خارجه تصمیم گیری شود.
وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی بلافاصله بعد از دیدار گروهی و دیدارهای دوجانبه با ظریف و دیگر همتایان خود وین را ترک کردند و راهی پایتخت های خود شدند اما کری همچنان در هتل ماریوت وین اقامت دارد زیرا بخش مهمی از موضوع های مورد اختلاف از جمله جدول زمان بندی لغو تحریم ها مربوط به آمریکا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: