ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:02 | سپتامبر22 تهران

اتریش هم مشتری پتروشیمی شد

تاریخ: 17:36, 13-07-2014.

تهران. یکشنبه، 13 جولای 2014 میلادی برابر با 22  تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در راستای اجرای سیاست متنوع سازی بازارهای هدف صادرات پتروشیمی ایران، صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای آفریقایی افزایش یافته و در این بین اتریش هم به جمع مشتریان پتروشیمی ایران پیوسته است.
بنا بر آمارهای رسمی منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، با اجرای طرح آزادسازی صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران، حجم صادرات این محصولات غیر نفتی به بازارهای جهانی افزایش یافته است.
بر اساس اهداف کلان شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید در سال جاری در مجموع حدود 17 میلیون تن به ارزش تقریبی 13 میلیارد دلار محصول پتروشیمی به کشورهای مختلف جهان صادر شود.
آمارهای رسمی منتشر شده توسط گمرک حاکی از آن است که در نیمه نخست سال جاری نزدیک به پنج میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی به بازارهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر شده است.
در چند سال گذشته چند کشور آفریقایی شامل مصر، تونس و آفریقای جنوبی از مهمترین خریداران محصولات پتروشیمی ایران بودند اما با توجه به سیاست متنوع سازی بازارهای هدف صادراتی، برای نخستین بار صادرات پتروشیمی به کشورهای مختلف افریقایی افزایش یافته است.


به اشتراک گذاشتن اخبار: