ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:25 | مه18 تهران

چابهار مرکز اصلی صادرات محصولات پتروشیمی می شود

تاریخ: 15:30, 08-07-2014.

تهران. سه شنبه، 8 جولای 2014 میلادی برابر با 17 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد، واحدهای پتروشیمی در منطقه چابهار با اهداف صادراتی احداث خواهد شد.
به گفته عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت  قرار است 21 مجتمع پتروشیمی در آن منطقه استقرار یابد، که شامل واحدهای پتروشیمی متانول، متانول امونیاک و الفین با زیرمجموعه پلی اتیلن سبک، سنگین و خطی و انواع گلایکل ها احداث خواهد شد. به دلیل نزدیکی چابهار به بازار مصرف در هند و چین، هزینه حمل و نقل محصولات پتروشیمی کاهش قابل توجهی خواهد یافت و بنابراین سرمایه گذاران خارجی تمایل زیادی برای حضور در این پروژه ها دارند.

بررسی ها نشان می دهد که چابهار و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با مناطقی مانند ماهشهر و عسلویه حدود یک هزار کیلومتر به بازارهای هدف مانند هند و چین نزدیک تر هستند. در سال گذشته بیش از 40 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در داخل کشور تولید شده که معادل 9 میلیارد دلار آن به خارج از کشور صادر شده است.

  

به اشتراک گذاشتن اخبار: