رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای به تاجیکستان خواهد رفت

تاریخ: 14:07, 08-07-2014.

آلماتی. 8 جولای 2014 میلادی برابر با 17 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. مطلوبه شاه علی. به گزارش هایی که از تهران ودوشنبه می رسند، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای به تاجیکستان خواهدرفت. قرار است،  نشست سران 12-13 سپتامبرسال جاری در دوشنبه برگزار شود.
در چهارچوب اجلاس دوشنبه، حسن روحانی با سی جین پین، رئیس جمهور چین و الماس بیک اتمبایف، رئیس جمهور قرقیزستان دیدار و گفت و گو خواهد داشت.
خاطرنشان می کنیم، سازمان همکاری های شانگهای یک سازمان منطقه ای شامل کشورهای عضو – چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان به شمار می رود و در سال 2001  در شهر شانگهای چین به هدف همکاری های امنیتی، مرزی، اقتصادی و فرهنگی پایه گزاری شده است. پیمان "شانگهای 5" که در سال 1996 در شانگهای تشکیل شده بود، با پیوستن ازبکستان به آن در سال 2001، به سازمان همکاری های شانگهای تغییر نام پیدا کرد.  
ایران، افغانستان، هندوستان، مغولستان و پاکستان کشورهای ناظر در این سازمان محسوب می شوند.
این نخستین سفر دکتر حسن روحانی در سمت رئیس جمهور مهمترین و بزرگترین کشور فارسی زبان جهان به کشور همزبان تاجیکستان خواهد بود  

به اشتراک گذاشتن اخبار: