ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:24 | جولای07 تهران

روابط تجاری و اقتصادی ایران و قزاقستان گسترش می یابد

تاریخ: 14:19, 05-07-2014.

تهران. شنبه، 5 جولای 2014 میلادی برابر با 14 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، دیروز در تهران  دردیدار ولی الله افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت و بغداد امریف، سفیر قزاقستان در ایران، مورد تاکید قرار گرفت.
ولی الله افخمی راد دراین دیدار با اشاره به سابقه دیرینه همکاری های تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایران و کشورهای همسایه، برنامه های دولت یازدهم به منظور گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه را یادآور شد.
وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری روزافزون بین تهران و آستانه تاکید کرد: ایران برای توسعه روابط با کشور قزاقستان اهمیت فراوانی می دهد.
ایران در حوزه های مختلف تولید محصولات تزئینی، ترانزیت کالا، امور بانکی، ساخت و ساز، کشاورزی، اکتشاف معادن، ساخت خودرو و ماشین آلات کشاورزی توانایی های زیادی دارد.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران برلزوم اتمام پروژه خط آهن در مرز ایران تاکید کرد و گفت: لازمه تجارت موفق سرعت دادن به رفت و آمد و همکاری در بخش ترانزیت است و استفاده از خط آهن، راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می شود.
افخمی راد ضمن ابرازتمایل ایران برای حضور دراکسپو 2017 به توانمندی های ایران درصنعت ساختمان اشاره کرد.
بغداد امریف قولتائویچ، سفیر قزاقستان در تهران نیز با اشاره به زمینه های همکاری بین دو کشور، از تمایل مقام های قزاق برای افزایش سطح روابط با تهران در بخش های مختلف  خبر داد و خواستار گسترش بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی شد. وی برگزاری این نشست را فرصت مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور دانست و گفت: ارتباط و دیدارها باید بیشتر شود و ما برای رسیدن به یک نتیجه خوب، تلاش می کنیم.
سفیر قزاقستان درتهران از انجام ملاقات با برخی از مسوولان بانکی، بنادر، کارخانجات تولید شیشه و صنایع ایران خبرداد و گفت: مذاکرات مقدماتی خود را برای بهبود فعالیت های اقتصادی با ایران آغاز کرده ایم. وی واردات فلزات و آهن از ایران را یادآور شد و گفت: دیدارهای صورت گرفته، گویای این واقعیت است که قزاقستان مایل به همکاری با شرکت های ایرانی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: