ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:09 | مه13 تهران

ایتالیا، برای گسترش همکاری ریلی با ایران ابراز علاقه کرد

تاریخ: 12:10, 04-07-2014.

 
تهران. جمعه، 4 جولای 2014 برابر با 13 تیر 1393 خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران. هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایتالیایی ها، برای مشارکت در طرح های توسعه شبکه حمل و نقل ریلی در جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه کردند.
گزارش ها حاکیست، که گروهی از مدیران ارشد راه آهن دولتی ایتالیا و دست بخش خصوصی تولیدکننده شبکه ریلی این کشور، در همایش یکروزه ای که در ساختمان مرکزی راه آهن دولتی ایتالیا در شهر جنوبی « باری » با حضور هیأتی از راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی کشوربرگزار شد، ابراز علاقه خود را برای مشارکت در طرح های توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ایران اعلام کردند.
راه آهن ایتالیا، هدف از برگزاری این همایش را بهبود همکاری میان ایران و ایتالیا برای انتقال فناوری از نظر فنی، اقتصادی و فرهنگی در جهت پایه ریزی و ساخت شبکه های جدید ریلی که ارتباط میان اروپا و خاورمیانه را ساده می کند، اعلام کرد.
جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه اقتصادی و سیاسی مهمی از نظر سرمایه گذاری در زمینه ساختاری است که نخستین گام به سوی سرمایه گذاری های واقعی از سوی راه آهن ایتالیا در ایران محسوب می شود.
بنا بر این گزارش، یکی از مسؤولان راه آهن ایتالیا گفت: طرح برقی کردن شش هزار کیلومتر راه آهن و ساخت احتمالی راه آهن سریع السیر و مدرنیزه کردن راه آهن مسافری برای رسیدن به سرعتی بالغ بر 200 کیلومتر در ساعت در ایران برای ما بسیار جالب است. 
وی ادامه داد: ما تجربه و توانایی خوبی در این زمینه داریم که می تواند راه گشای حرکت به سوی انتقال فناوری به ایران باشد.
در همایش "ریل مید" در خصوص فرصت های جدید همکاری حمل و نقل ریلی میان ایتالیا و ایران که با حضور نمایندگان سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و به دعوت راه آهن ایتالیا برگزار شد، بیش از 150 نفر از کارآفرینان و نمایندگان شرکت های خصوصی تولید کننده شبکه ریلی این کشور حضور داشتند. 
ˈاسماعیل محب پور، رییس اداره توسعه همکاری با اروپا و کریدورهای بین المللی راه آهن ایران نیز با اشاره به توانمندی های ایتالیا در صنایع ریلی گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران از حضور راه آهن و شرکت های خصوصی ایتالیا، در طرح های ریلی استقبال می کند. 
دست اندرکاران شرکت کننده در این همایش، ضمن مهم دانستن بازار ایران، در صدد انتقال فناوری در راستای توسعه و مدرنیزه کردن بیشتر شبکه راه آهن کشور هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: