تولید بنزین آبدار در ایران

تاریخ: 18:36, 01-07-2014.

تهران.1 جولای 2014 برابردهم تیرماه 1393 خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلگراف ایران.هادی شیخ سلطانی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پس از امریکا و ژاپن، ایران نیز به فن آوری بنزین آبدار دست یافت. بنزین آبدار از جمله بنزین های پاک است که با ورودش به چرخه سوخت، آلودگی هوا را از بین خواهد برد. این محصول به تازگی به دست پژوهشگران یک شرکت دانش بنیان در ایران نیز تولید شده است.
به گفته ایرج بازرگان، ایده پرداز بنزین آبدار، در سال 2007 این ایده را از کشور ژاپن گرفته پس از انجام آزمایش های گوناگون، موفق به تولید بنزین آبدار به صورت پیشرفته شده است.
آقای بازرگان افزود، بنزین آبدارحاوی بیست درصد آب است که در مقایسه با بنزین های معمولی با وجود آب از مزیت های فراوانی برخوردار است.
این پژوهشگر با بیان اینکه مخلوط آب و بنزین مشکلاتی را بوجود می آورد، گفت: با توجه به اینکه بنزین و آب مخلوط نمی شوند و مخلوط این دو از ارزش حرارتی سوخت می کاهد، اما ما توانستیم این مشکل را حل کنیم و پس از پنج سال تلاش، موفق به  تولید بنزین پاک ، حاوی بیست درصد آب شدیم. این محصول در کاهش آلودگی های هوا نقش بسزایی دارد.
وی در باره تولید بنزین پاک گفت، طی مذاکراتی که با پتروشیمی اراک شده است، قرار است بنزین پاک یا همان بنزین آبدار وارد چرخه سوخت شود.
طرح بنزین پاک در برخی کشورها مانند امریکا در حال اجرا است. این طرح به ماشین ها کمک می کند تا از مخلوط آب و بنزین استفاده کنند. در نتیجه استفاده از این محصول، میزان انرژی مصرفی افزایش و گازهای گلخانه ای و آلودگی محیط زیست کاهش می یابد. پژوهشگران در تلاش هستند تا برای استفاده بهینه از این بنزین قطعاتی نیز برای خودروها تولید کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: