ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:32 | آوریل25 تهران

سفردوروزه یک هیأت ایرانی ازخراسان به استان منگستاو قزاقستان

تاریخ: 19:36, 24-06-2014.

آلماتی. سه شنبه، 24 ژوئن 2014 میلادی برابر با 3 تیر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. مطلوبه شاه علی. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک هیأت مهم ایرانی ازاستان های خراسان جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفر دوروزه برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی میان دو کشور، وارد استان منگستاو قزاقستان شد. در این هیأت محمود ادیب، کنسول جمهوری اسلامی ایران در الماتی و مسئولان استان منگستاو، مدیران بخش تجاری و بازرگانان خراسانی حضور داشتند و از سوی مقامات استان منگستاو استقبال شدند..
در ماه آوریل سال جاری سفر هیأت قزاق از استان منگستاو به ریاست استاندار الیک ایدربایف به خراسان ایران انجام شد. هیأت قزاق ضمن سفر به هر سه استان - خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، امکانات و توانایی های این استان ها را در زمینه های گوناگون بررسی کردند.
سفر کنونی هیأت ایرانی به استان نفت خیز منگستاو واقع در کنار دریای خزر، در راستای تعامل و همکاری های رو به رشد میان این استان ها در کشورهای ایران وقزاقستان است.
با توجه به منابع رسمی، هم اکنون گردش تجاری میان استان منگستاو و ایران در سال، 70 میلیون دلار آمریکا است. این حجم گردش تجاری برای استان منگستاو که کلاً 580 هزار نفر جمعیت دارد، خیلی خوب ارزیابی می شود. استان منگستاو از ایران محصولات کشاورزی و مواد غذای و فراورده های صنعت شیمی، سیمان و مصالح ساختمانی وارد می کند.
مقامات این استان ها اظهار کردند که در آینده درایران و قزاقستان نمایشگاه هایی در زمینه های گونا گون برگزار می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: