ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:16 | آوریل26 تهران

آمریکا در رابطه با اوضاع عراق امکان ایجاد گفت و گو با ایران را بررسی می کند

تاریخ: 13:10, 20-06-2014.

تهران. 16 ژوئن. خبرگزاری تلگراف ایران –  درپس زمینه ی حرکت و اشغال اراضی گسترده ی عراق از سوی گروه های جنگنده ی داعش، آمریکا امکان ایجاد گفت و گو های مستقیم با دولت ایران در مورد تآمین امنیت عراق، کشور همسایه ی ایران را بررسی می کند،  گزارش می دهد خبرنگارخبرگزاری تلگراف ایران روز دوشنبه.
به اساس اطلاعات بسیاری از رسانه های خبری جهان با استناد به یک مقام ارشد درحکومت آمریکا، امکان دارد گفت و گوها درهفته ی روان شروع شود، زیرا کاخ سفید از پیشرفت گروه های داعش وخیلی ناامن شدن اوضاع امنیتی عراق، جداً نگران است.
گروه داعش یک شاخه ی افراطی سنّی مذهب از سازمان بین المللی تروریستی القاعده به شمار می رود. در روز های گذشته، آنها توانستند مناطق زیادی را در شمال شرق بغداد تحت کنترول خود قرار بدهند و اظهار کردند که تصرف پایتخت عراق از قصد اصلی آنهاست.
رئیس جمهور ایران حسن روحانی در یک نشست مطبوعاتی در تهران روز شنبه با اشاره به آماده گی کشورش برای ارائه ی هر گونه کمک به خاطر پایاسازی امنیت درعراق گفت که هیچ انتخابی وجود ندارد به جزء اینکه با تروریسم مقاومت کرد.
این در حالیست که رئیس جمهورایالات متحده ی آمریکا باراک اباما روز جمعه اظهار داشته که او چند روززمان لازم دارد تا مشخص کند که واشنگتون برای بغداد مشخصاً چه کمکی ارائه نماید. همزمان او امکان بازگشت نیروهای آمریکا به عراق را ناممکن دانست.                    

به اشتراک گذاشتن اخبار: