ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:03 | مه19 تهران

ساز و کار ویژه اروپا برای پرداخت های ایران گامی روبه جلو است

تاریخ: 19:00, 26-09-2018.

تهران. 26 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 4 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلکراف ایران
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهوری ایران که در پایان نشست هیئت دولت با خبرنگاران گفت و گو داشت، ابتکار تاسیس «سازوکار ویژه» برای تسهیل پرداختهای مربوط به صادرات و واردات ایران از سوی اروپا را قدمی رو به جلو عنوان کرد.
او ابراز امیدواری کرد که با توجه به حمایت جدی دولت های پنج گانه و اتحادیه اروپا از این نهاد مالی تهدیدهای آمریکا روی آن اثر نخواهد داشت.
محمد نهاوندیان در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ابتکار تاسیس سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، گفت: تصمیمی که دو شب گذشته توسط خانم موگرینی در توافق برجام اعلام شد تصمیم پنج کشوری است که الان طرف ایران هستند و این تصمیم قدم مهم و رو به جلو است.
معاون اقتصادی رییس جمهوری افزود که این ایده از مدتی قبل به عنوان یکی از راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات تهدید آمریکا برای شرکتها و بانکها مطرح شده بود و به این ترتیب نهاد ویژه مالی عهده دار این کار می شود و وجوه حاصل از صادرات نفتی وغیر نفتی ایران با این نهاد منتقل شود و واردات و تخصیص ها هم از طریق این نهاد عمل می کند.
وی افزود: با توجه به اینکه اروپایی ها اعلام کردند که کماکان در برجام می مانند و تصریحی که در اطلاعیه اخیر درباره عادی سازی تجارت و مبادلات اقتصادی با ایران داشتند، تعبیه نهاد مالی برای این کار قدمی رو به جلو تلقی می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: