ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:16 | مه20 تهران

استعفای 110 عضو اعتماد ملی در آستانه برگزاری کنگره این حزب

تاریخ: 18:50, 26-09-2018.


تهران. 26 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 4 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلکراف ایران
درآستانه برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی توسط الیاس حضرتی ۱۱۰ عضو این حزب در نامه ای به دبیرکل استعفای خود را از این تشکیلات اعلام کردند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از تارنمای حزب اعتماد ملی، این نامه که عنوانی آیت الله مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی ارسال شده است، به شرح زیر است
چنان که پیش از این اعلام شده است، روز ششم مهرماه، کنگره‌ی حزب اعتماد ملی برگزار خواهد شد. کنگره‌ای که روند برگزاری آن با اساسنامه‌ی حزب همخوانی نداشته و نتایج آن، پیشاپیش برای امضاءکنندگان این نامه مشخص است. ما نویسندگان بر این باور هستیم که برگزاری کنگره‌ی حزب، ناگزیر باید از سوی دکتر رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام قانونی این حزب انجام گیرد و برگزاری آن از سوی افراد دیگر، به جهت قانونی و عدم انطباق با اساسنامه، فاقد وجه رسمی خواهد بود. با این همه، امضاءکنندگان این نامه که بیشتر آنها سیزده سال از زندگی سیاسی خود را به بالیدن این حزب اختصاص داده و انواع هزینه‌های سنگین را در این جهت، پذیرا شده‌اند، خود را ناگزیر می‌بینند برای پایان گرفتن درگیری فرسایشی در مجموعه، از این فرزند عزیز خویش دل بکنند تا مجموعه‌ی یکدستی که بر جای می‌ماند، به شیوه‌ی خودشان به هدایت این کشتی ادامه دهند.
این استعفاء دسته‌جمعی، البته تنها نتیجه‌ی غیرقانونی بودن کنگره و روندهای مرتبط با آن نیست. ما اصرار داریم که تغییرات قابل پیش‌بینی این کنگره، که از جمله‌ی آن، تفویض دبیر کلی حزب به برگزارکننده‌ی کنگره خواهد بود، در مبانی نظری نیز، حزب را از الگوی اولیه‌ی فعالیت‌ها و شخصیت سیاسی آن، دور خواهد کرد و به یکی از اقمار مجموعه‌های خودپدرخوانده‌پندار در جبهه‌ی اصلاحات تبدیل خواهد نمود که برائت جستن از این رویکرد، قطعاً موضع مورد حمایت مهدی کروبی سال ۱۳۸۴ نیز خواهد بود. از این روی، امضاءکنندگان این نامه، صلاح آن می‌بینند از این ورطه‌ی زد و بندهای سیاسی برای قدرت‌گیری و نبرد بر سر پست‌های مدیریتی خارج شده و به رویکردی در جبهه‌ی اصلاحات متمایل شوند که به جای نگرانی جهت تصرف صندلی‌های تازه‌ی مدیریتی، دغدغه‌ی اتخاذ مواضع اصولی همدلانه‌تری را با خواسته‌های واقعی مردم داشته باشند.
لذا اگرچه پیوند قلبی و درونی ما با مجموعه‌ی حزب و دبیرکل فعلی آن تا این لحظه، انکارناشدنی است، بدین وسیله، استعفای خود را از مجموعه‌ی حزب اعتماد ملی اعلام می‌داریم و در ادامه‌ی مسیر، برای مجموعه‌ی جدیدی که درصدد هدایت این حزب از این پس هستند، آرزوی موفقیت می‌نماییم.
درپایان این نامه اسامی همه 110 تن استعفا دهنده آورده شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: