ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:40 | مه20 تهران

بازتاب سخنرانی های روحانی و ترامپ در رسانه های جنوب شرق آسیا

تاریخ: 16:57, 26-09-2018.


تهران. 26 سپتامبر 2018 میلادی برابر با 4 مهر 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ – خبرگزاری تلکراف ایران
رسانه های منطقه جنوب شرق آسیا سخنرانی دونالد ترامپ و حسن روحانی در سازمان ملل را به طور مشترک گزارش دادند و نوشتند: ترامپ اتهامات خود علیه تهران را تکرار کرد و حسن روحانی تحریم های آمریکا را تروریسم اقتصادی و ناقض حق توسعه عنوان کرد.
خبرگزلری ایرنا به عده ای از رسانه های خبری مهم این منطقه مرور کرده است.
به گزارش ایرنا، سی ان ان اندونزیایی از جمله رسانه های مختلف فعال در منطقه جنوب شرق آسیا به زبان اندونزیایی نوشت: روحانی رئیس جمهوری ایران از واشنگتن دعوت کرد به میز مذاکره برگردد و در سخنراتی خود گفت که آمریکا در حالی که در تلاش برای سرنگونی دولت در ایران است از ایران برای مذاکره دعوت می کند.
این رسانه به نقل از رئیس جمهوری ایران نوشت: موضوع امنیت بین المللی بازیچه ای در دست سیاست داخلی آمریکا نیست
این رسانه نوشت: اظهارات حسن روحانی تنها ساعتی پس از سخنرانی ترامپ در سازمان ملل انجام شد که ترامپ از کشورهای جهان خواست تا ایران را منزوی کنند و ترامپ و روحانی از دیدار در جریان مجمع عمومی سازمان ملل سرباز زدند.
این رسانه نوشت که ترامپ ایران را به حمایت ازگروههای تروریستی متهم کرد و تصمیم به خروج از برجام را اقدامی صحیح دانست.
شبکه تلویزیونی خبر آسیا نیز که فعالیت منطقه ای در جنوب شرق آسیا دارد، با انعکاس سخنان ترامپ و روحانی در یک گزارش مشترک اعلام کرد: ترامپ تهران را متهم به ایجاد هرج و مرج، مرگ و نابودی کرد و از تصمیم خود برای متوقف کردن توافق بین المللی هسته ای بین المللی دفاع کرد.
این شبکه به نقل از روحانی نیز گزارش داد: 12 گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاکی از آن است که ایران تا به امروز به کلیه تعهدات خود پایبند بوده است؛ اما آمریکا از همان ابتدا به اجرای تعهداتش وفادار نماند از این توافق خارج شد و کشورهای دیگر نیز خواسته است تا از این توافق خارج شوند.
این شبکه خبر آسیایی افزود: ترامپ در مورد شکایت ایران در دیوان بین المللی دادگستری نیز گفت که این دادگاه دارای صلاحیت قانونی رسیدگی به این موضوع نیست .
این شبکه خبری از تلاش های گروه ضد ایران در آمریکا به هدایت مایک پمپئو در جریان هفتاد و سومین اجلاس سازمان ملل نیز گزارش داد و گفت : این گروه در تلاش برای گفت و گو با رهبران جهان از جمله اروپایی علیه ایران است.
یک رسانه مالزیایی نیز به نقل از انور قرقاش وزیر امورخارجه امارات عربی متحده گزارش داد: ایران تلاش می کند میان آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کند اما در نهایت اتحادیه اروپا از تهران جدا می شود.
روزنامه فری مالزی تودی روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از وزیر امورخارجه امارات از سازمان ملل گزارش داد: وی می گوید از اختلافات عمومی در مابقی امضا کنندگان برجام نگران است.
این روزنامه مالزیایی نوشت: امارات، عربستان و بحرین از کشورهای عرب متحد آمریکا و رئیس جمهوری دونالد ترامپ هستند و از تصمیم وی در خروج از برجام و بازگشتن تحریم ها علیه ایران استقبال کرده اند.
این رسانه نوشت به نقل از قرقاش نوشت: اما همه آنها بر این باورند که فعالیت های هسته ای درازمدت ایران، برنامه های موشکی بالستیک آن و نفوذ منطقه ای این کشور باید محدود شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: