ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:57 | سپتامبر29 تهران

گنبدکاووس میزبان دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین

تاریخ: 13:10, 26-11-2018.

تهران. 26 نوامبر 2018 میلادی برابر با 5 آذرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور هنرمندانی از 31 استان کشور، برخی مسئولان استان گلستان و اقوام مختلف ساکن در این استان، شامگاه یکشنبه به میزبانی شهرستان تاریخی گنبدکاووس آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرتاگ به نقل ازخبرنگار ایرنا در گنبدکاووس، این رخداد بزرگ فرهنگی تا 7 آذرماه-28 نوامبرادامه خواهد داشت، در چهار بخش موسیقی و آیین های اقوام، صنایع دستی، بوم گردی و عشایر و نیز سوغات برگزار می شود و در مدت برپایی هر روز از ساعت 16 تا 23 آماده بازدید و خرید اهالی شرق استان گلستان است
قابل تذکراست که این دومین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام است که درادامه دوازدهمین سال برپایی این جشنواره درمرکزاستان گلستان، به میزبانی گنبدکاووس برگزار می شود.
احمد گلچین دبیربرگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درخصوص تعداد بازدید کنندگان از بخش اول این جشنواره در شهر گرگان که از 29 آبان تا 2 آذر-20 تا 23 نوامبر برگزار شد، گفته است که درمجموع جشنواره گرگان افزون بر 120 هزار نفر بازدید کننده داشت که از سال قبل بیشتر بود.
به گزارش خبرنگارایرنا، به دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گرگان، در مراسم آغاز فعالیت این رخداد فرهنگی در گنبدکاووس، هیچ فرد یا مقام مسئولی سخنرانی نداشت و صرفا چند گروه موسیقی سنتی و آیینی از گلستان، خراسان شمالی، استان مرکزی و آذربایجان شرقی به اجرای برنامه پرداختند
به گفته گلچین سخنرانی برخی مقامات استانی و کشوری که پیش از این اطلاع رسانی شده بود، در مراسم اختتامیه جشنواره انجام می شود.
درجشنواره گنبدکاووس و در بخش صنایع دستی حدود 200 هنرمند از 21 استان کشور درقالب 67 غرفه تخصصی به همراه 14 غرفه دیگر از ادارات همسو با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان حضور دارند.
وی اضافه کرد: دربخش سوغات نیز 45 غرفه برپا شده که هنرمندان و تولیدکنندگانی از 22 استان کشور حضور دارند.
گلچین، گروه های موسیقی حاضر در دومین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی گنبدکاووس را نیز 20 گروه شامل 13 گروه از استان های دیگر و هفت گروه از استان گلستان اعلام کرد و گفت: در بخش بوم گردی روستایی و عشایر 20 گروه از 13 استان کشور و چند شهرستان گلستان حضور دارند

به اشتراک گذاشتن اخبار: