ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:49 | سپتامبر29 تهران

افت شاخص بورس کشورهای خلیج فارس درپی کاهش بهای نفت

تاریخ: 15:16, 26-11-2018.

تهران. 26 نوامبر 2018 میلادی برابر با 5 آذرماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
شاخص بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس -- عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر روز یکشنبه در پی کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی سقوط کرد
خبرگزاری رویترز با انتشار مطلب در این مورد گزارش کرده است که شاخص کلی بورس عربستان سعودی 1.3 درصد کاهش یافته است واین افت پس از کاهش ارزش سهام بانک های این کشور و کاهش 14 واحدی سهام شرکت های پتروشیمی و نیز کاهش 1.2 درصدی سهام شرکت صنایع پایه عربستان «سابک» روی داد.
به اساس این گزارش همچنین شاخص بورس دبی نیز 0.6 درصد، شاخص بورس ابوظبی 0.8 درصد و شاخص بورس قطر نیز 0.7 درصد کاهش یافت.
هفته گذشته موسسه «کاپیتال اکونومیس» درلندن نتایج ارزیابی خودرا منتشر کرد که بنا بر این ارزیابی با کاهش قیمت نفت خام برنت از 85 دلار برای هر بشکه به کم تر از 65 دلار، درآمد کشورهای عربی صادرکننده نفت در حاشیه خلیج فارس کاهش خواهد یافت.
براساس ارزیابی این موسسه، کاهش قیمت نفت باعث کاهش 130 میلیارد دلاری درآمد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می شود که معادل 9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورهاست و ممکن است کاهش بهای نفت به اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس ضربه بزند.
به عقیده کارشناسان افت اخیر قیمت نفت درنتیجه افزایش تولید آن در شرایطی اتفاق افتاد که احتمال می رود مصرف آن به دلیل افت نرخ رشد اقتصادی کاهش یابد واین مساله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به سوی یک کاهش تولید یک تا 1.4 میلیون بشکه در روز سوق می دهد تا مانع اشباع بازار آن گونه که در سال 2014 رخ داد، شود

به اشتراک گذاشتن اخبار: