ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:43 | ژوئن30 تهران

اسلام آباد اتهامات کابل دردست داشتن درحمله قندهاررا بی پایه خواند

تاریخ: 16:07, 25-10-2018.


تهران. 25 اکتبر 2018 میلادی برابر با 3 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه مطبوعاتی، اتهامات و ادعاهای دولت افغانستان مبنی بر دست داشتن اسلام آباد در حمله اخیر قندهار را بی اساس و بی پایه خواند.
به گزارش ایرتاگ به نقل ازاین بیانیه وزارت خارجه پاکستان حادثه تروریستی در قندهار افغانستان روز پنجشنبه 26 مهرماه-18 اکتبر به وقوع پیوست و براثر آن چند نفر از جمله ژنرال عبدالرازق اچکزی فرمانده پلیس قندهار و عبدالمومین حسینی رئیس امنیت این استان کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پس از این حادثه تروریستی ادعا کرد که این توطئه در پاکستان طراحی شده است واسلام آباد باید مجرمان را به دولت کابل تحویل دهد تا آنها به دادگاه معرفی شوند و رسانه های خبری افغانستان نیز به نقل از اشرف غنی گزارش ها منتشر کردند که کشته شدن ژنرال رازق در پاکستان برنامه ریزی شده است.
ولی این ادعاها و اتهامات با واکنش جدی دولت پاکستان مواجه شد.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود در پاسخ به دولت افغانستان تاکید کرده است که کابل هیچ مدرکی مبنی بر تایید ادعای دست داشتن اسلام آباد در این رخداد را ندارد.
دربخشی از بیانیه آمده است که پاکستان و افغانستان طرح مشترک موسوم به «پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی» دارند و چنین اتهامات بی اساس و ادعا های بی پایه بر خلاف اصول همکاری مورد توافق دو طرف است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: