ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:16 | مه14 تهران

تصویب بیش از 2،5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ایران

تاریخ: 01:37, 17-03-2016.

تهران. پنج شنبه، 17 مارس  2016 میلادی برابر با 27 اسفند 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیئت سرمایه‌گذاری خارجی 14 طرح به ارزش دو میلیارد و 658 میلیون دلار در بخش های برق، خودرو و صنعت و معدن  ایران را تصویب کرد.
بنا بر این گزارش، در جلسه هیئت سرمایه‌گذاری خارجی 14 طرح را  عمدتاً در حوزه تولید برق، خودرو و صنعت و معدن به ارزش دو میلیارد و 658 میلیون و 457 هزار و 550 دلار  تصویب کرد.
طرح‌های احداث نیروگاه 880 مگاواتی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 880 مگاواتی سهند بناب در استان آذربایجان شرقی، احداث نیروگاه خورشیدی در استان زنجان، احداث نیروگاه برق بادی 50 مگاواتی در استان سیستان و بلوچستان، احداث نیروگاه 500 مگاواتی امیدیه در استان خوزستان، دو طرح احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت جمعاً 14 مگاوات در استان همدان، طرح تولید فولاد و چندین طرح صنعتی دیگر در استان های مختلف ایران پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.
با تصویب طرح‌های فوق، کل طرح‌های مصوب سال 94 حدود 7 میلیارد دلار می شود.
جلسه هیئت سرمایه گذاری خارجی با ریاست محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و اعضا هیئت متشکل از قائم مقام وزیر امور خارجه ایران، روسای اطاق بازرگانی و تعاون، معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت بانک مرکزی و معاونین وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، نیرو، مخابرات و تعدادی از مدیران کل اقتصادی استان ها و منطقه آزاد چابهار تشکیل شد.
محمد خزاعی در پایان این جلسه گفت: سرمایه گذاری خارجی و تامین منابع مالی باید در چارچوب منافع ملی و ورود دانش فنی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشور صورت گیرد و در حوزه فاینانس باید بصورتی عمل شود که طرح‌ها خودشان بتوانند نسبت به بازپرداخت وام ها از محل منابع خود اقدام کند و باعث افزایش تعهدات دولت ایران نشود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: