ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:25 | جولای04 تهران

ایران در صدد بین المللی کردن جشنواره ورزش بازنشستگان است

تاریخ: 15:28, 24-10-2018.


تهران. 24 اکتبر 2018 میلادی برابر با 2 آبان 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ایران از ایجاد باشگاه های ورزشی بازنشستگان در خانه های امید تا پایان سالجاری خبر داد و افزود که این مراکز با استفاده از ظرفیت کانون های بازنشستگی به هدف توجه به ورزش همگانی در بین بازنشستگان و ارتقاء وضعیت سلامت جسمی و روحی آنان راهاندازی می شود.
به گزارش ایرتاگ جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا گفته است که اجرای فعالیت ها و مسابقات ورزشی متنوعی از جمله همایش های پیاده روی خانوادگی بازنشستگان به صورت ماهانه، کوهنوردی هفتگی، دوچرخه سواری و آمادگی جسمانی به صورت دوره ای پیش بینی شده است.
بر اساس آمار رسمی در حال حاضر 48 خانه امید در سرتاسر ایران فعال است.
تقی زاده با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری با اجرای طرحی در نظر دارد ساعاتی از فعالیت های ورزشی دستگاه های اجرایی کشور را به بازنشستگان اختصاص دهد و به تدوین این برنامه اشاره و ابراز امیدواری کرد این طرح به زودی در دولت تصویب شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور شامل 1 میلیون و 400 هزار نفر است، افزود: برگزاری برنامه های ورزشی منجر به ایجاد فرهنگ سلامتی و افزایش شادی و نشاط و احیای مشارکت اجتماعی در بین بازنشستگان خواهد شد و افزایش ارتباطات فردی و گروهی و دوری از انزوا و گوشه نشینی بازنشستگان را نیز به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه که امروز در ایران دومین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی ورزش بازنشستگان است، افزود که در این جشنواره 455 بازنشسته ورزشکار از سراسر کشور در 5 رشته -- شنا، تیراندازی با تفنگ بادی، دارت، تنیس روی میز و شطرنج با یکدیگر رقابت کردند وافراد برتر معرفی شدند و برای آنها جایزه ها اهدا شد.
تقی زاده با تاکید بر اهمیت ورزش برای بازنشستگان اعلام کرد که درصدد اند تا درابتدا این جشنواره ملی را به صورت آسیایی و سپس در بعد بین‌المللی برگزار کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: