ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:20 | جولای04 تهران

ایران تولید گندم را به صددرصد رساند و نیازی به واردات ندارد

تاریخ: 14:07, 24-10-2018.


تهران. 24 اکتبر 2018 میلادی برابر با 2 آبان 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
دولت ایران اعلام کرد که با استفاده از روش های نوین و بذر مرغوب و تکنولوژی مناسب در مدت پنج سال گذشته روند خود اتکایی گندم از 68 درصد به 100 درصد رسیده و تمام نیاز کشور از تولید داخلی تامین شده است و واردات گندم در کشور به صفر رسیده و نیازی به واردات این محصول ندارد.
به گزارش ایرتاگ به نقل ازخبرگزاری مهر، اسماعیل اسفندیاری پور وزیر جهاد کشاورزی ایران اخیراً با اعلام این ارقام افزود که ایران برای حفظ تولید این محصول راهبردی 18 برنامه اجرایی در دست اقدام دارد که در سال زراعی جاری عملیاتی می شوند.
وی بر لزوم اهمیت حمایت از دیم کاران گندم تاکید کرد و گفت که با اجرای برخی از طرح های مهم تولید گندم در اراضی دیم طی پنج سال حدود 25 درصد و در اراضی آبی حدود 30 درصد افزایش می یابد.
اسفندیاری پور مجری طرح محوری گندم کشور با اشاره به اهمیت محصول استراتژیک گندم در کشور افزود: در بخش گندم باید حتما تامین میزان نیاز داخلی را با توجه به شرایط سیاسی و تحولات جهانی و امنیت غذایی حفظ کنیم تا نیازی به واردات نداشته باشیم.
به عقیده وی بهترین راه افزایش بهره وری در تولید انتقال تکنولوژی و اقدامات فنی در مزارع است و در سال زراعی جاری بیش از پنج میلیون و 800 هزارهکتار از ارضی کشاورزی کشور به زیر کشت گندم خواهد رفت که از این میزان حدود دومیلیون هکتار گندم آبی و بیش از 3 میلیون و 800 هزار هکتار آن گندم دیم است.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: