درپایگاه نظامی شیندند یک سرباز ناتو کشته و دو تن زخمی شدند

تاریخ: 10:01, 23-10-2018.


تهران. 23 اکتبر 2018 میلادی برابر با 1 آبان 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
براثر تیراندازی یک سرباز نیروهای نظامی افغانستان در فرودگاه پایگاه نظامی شیندند در استان هرات واقع در شمال غرب این کشور، به سوی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو یک تن از نیروهای خارجی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
به گزارش ایرتاگ به نقل از رسانه های خبری افغانستان، ملیت سربازان ناتو که در این حمله کشته و زخمی شدند، آمریکایی عنوان می شود ولی تا کنون هیچ یک از منابع رسمی آن را تایید نکرده اند.
برمبنای گزارش خبرگزاری صدای افغان - «آوا» اسم مهاجم وحید از اهالی شهر جلال آباد مرکز استان ننگرهار است و وی پس از وقوع رخداد توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و به مکانی نامعلوم برده شده است.
یوسف احمدی معروف به قاری احمدی که به عنوان یکی از سخنگویان طالبان در شبکه های اجتماعی فعال است، مدعی شد که این حمله توسط یک عضو نفوذی طالبان انجام یافت و بر اثر آن شش تن از نیروهای خارجی کشته و زخمی شدند.
بنا به گزارش سایت پایگاه خبری کهن دژ هرات یک فرد نظامی افغان به نام احسان الله ازننگرهار، این حمله در فرودگاه شیندند را انجام داده است.
هنوز مقامات رسمی استان هرات و فرماندهی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در مورد حمله یک نظامی افغان به نیروهای ناتو گزارشی منتشر نکرده اند.
براساس آمار رسمی بیش از 16 هزار نیروی نظامی ناتو زیر فرماندهی آمریکا و با بیشترین تعداد نیروهای آمریکایی به عنوان «نیروهای حمایت قاطع» در افغانستان مستقر هستند.
شهر شیندند در 120 کیلومتری جنوب شهر هرات واقع بوده از بزرگترین و سرسبزترین شهرستان های افغانستان به شمار می رود و این شهرستان باستانی و گسترده از غرب با ایران مرز مشترک دارد.
نام های قدیمی شیندند اسفزار و سبزوار است و گفته می شود که زمانی از توابع استان سیستان بوده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: