ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:25 | آوریل19 تهران

ترخیص 23 زائر عربستانی از بیمارستان امام رضای مشهد

تاریخ: 04:28, 10-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 10 ژوئن 2015 میلادی برابر با 20 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 23 نفر از بیماران زائر عربستانی از بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مرخص شدند.
بنابراین گزارش، رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) دیروز گفت: با اقدامات مراقبتی و درمانی مناسب، 23 نفر از بیماران با شرایط جسمانی مناسب و مطلوب از این مرکز مرخص شدند.
دکتر عبدالله بهرامی در خصوص دیگر بیماران بستری در این مرکز نیز افزود: 9 بیمار دیگر نیز هم اکنون با شرایط مطلوب و مناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و بزودی مرخص خواهند شد.
او با اشاره به اینکه در پی مسمومیت جمعی از زائران عربستانی در یکی از هتل های مشهد،15 زن و مرد و 17 کودک در این مرکز بستری شدند گفت: از زمان بستری شدن زائران عربستانی در بیمارستان امام رضا، مقامات کشوری و استانی در هیات هایی جداگانه با حضور در بخش های بستری این بیمارستان ضمن عیادت در جریان روند درمانی آنان نیز قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، مدیر کل گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی از جمله مقاماتی بودند که از زائران عربستانی بستری در بیمارستان امام رضا(ع) عیادت کردند، همچنین دکتر مهرابی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیران و مسئولان دانشگاه و دکتر بهرامی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد نیز با حضور مکرر بر بالین بیماران با جدیت تمام پیگیر روند درمانی زائران عربستانی هستند.
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم امروز گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، مسئولان هتل در طبقه پنجم این هتل اقدام به سمپاشی با استفاده از قرص آلومینیوم فسفید(سموم ارگانه فسفره) کرده بودند که گاز ناشی از این سم به دیگر طبقات منتقل و موجب مسمومیت تعدادی از زائران عرب زبان شد.
مهندس علی اصغر حسنی تصریح کرد: همکاران بهداشت محیط با همراهی نیروهای قضایی برای پلمپ اتاق های هتل و انتقال مسافران به دیگر هتل ها نیز اقدام کردند.
او تاکید کرد: سم پاشی هتل ها و مراکز اقامتی فقط باید از طریق شرکت های دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شود.
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس هشدارهای مکرر به صاحبان هتل ها و مراکز اقامتی، استفاده از سموم غیر مجاز و خارج از چرخه تایید وزارت بهداشت، به طور حتم آسیب های جدی زیست محیطی و مسمومیت را به دنبال خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: