ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:59 | مه15 تهران

به 2.3 ميليون خانوار ايرانی گاز رسانی می شود

تاریخ: 10:25, 03-02-2015.

تهران. سه شنبه، 3  فوريه  2015 میلادی برابر با 14 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، 2.3  میلیون خانوار بدون گاز ايران تا سه سال آینده با اعتبار پنج میلیارد دلار از نعمت گاز برخوردار می شوند.
بنابراين گزارش، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگاران گفت: با گازرسانی به این تعداد خانوار در روستاهای ايران سالانه از مصرف سه میلیارد لیتر نفت سفید و 1.5 میلیون تن گاز مایع جلوگیری می شود.
حسن منتظر تربتی، با بیان این که پس از اجرای بند "ق" تبصره دو بودجه امسال ايران، روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش شبکه گاز قرار می گیرند، افزود: با جایگزینی گاز با این فرآورده ها 2.5 میلیارد دلار در سال صرفه جویی ارزی ایجاد می شود.
وی با بیان این که اعتبار اجرای این پروژه از بند "ق" تبصره دو بودجه امسال تامین می شود، یادآور شد: این طرح از جمله پروژه هایی است که در شورای اقتصاد تصویب شده و اعتبار آن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت های مایع و با همکاری بخش خصوصی فراهم می شود.
به گفته وی، این خانوارها در شهرها و روستاهایی هستند که از شبکه گاز دور بودند.
تربتی ادامه داد: برای گازرسانی به این مناطق از روش های مختلفی از جمله خط لوله و سی ان جی استفاده می شود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر گفته بود: خانوارهای بدون گاز بیشتر در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس هستند و تعدادی نیز در دیگر استان ها قرار دارند.
به گفته ناصر ابراهیمی، اعتبار و بودجه بندی گازرسانی هر منطقه بر اساس امتیاز بندی های تعریف شده انجام می شود و در مناطق سردسیر این امتیاز بندی دارای ضریب خواهد بود و سردسیر بودن منطقه نیز در امتیاز بندی تاثیر خواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: