ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:30 | سپتامبر21 تهران

ایران و روسیه قرارداد ساخت 2 نیروگاه برق اتمی را امضا کردند

تاریخ: 08:13, 12-11-2014.

تهران. چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 میلادی برابر با 21 آبان 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عصر روز گذشته در مسکو قرارداد ساخت نیروگاه های اتمی بوشهر 2 و 3 ایران با همکاری روسیه به امضای رییس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت دولتی روس اتم روسیه، رسید.
بنابراین گزارش، آقای صالحی در گفتگوبا خبرنگاران با بیان اینکه تولید 20 هزار مگاوات برق اتمی از تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی ایران برای دولت قرار داده است گفت: این دو نیروگاه به منظور تامین برق و صرفه جویی در سرمایه گذاری در استان بوشهر احداث خواهد شد.
وی افزود: در مجموع در استان بوشهر 5 نیروگاه اتمی احداث خواهد شد اما این نیروگاه ها پس از پایان مراحل ساخت دو نیروگاه مورد توافق امروز خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به همزمانی امضای این قرارداد ساخت نیروگاه هسته ای با گفتگوهایی که در مورد توافق هسته ای در مسقط در جریان است این امر را کاملاً تصادفی دانست و افزود: همچنین امروز درباره سازو کارهایی برای مبادله سوخت هسته ای با طرف روسی تبادل نظرخواهیم کرد که جزئیات آن را منتشر خواهیم کرد.
دیروز آقای صالحی با آقای کرینکو مدیرعامل شرکت دولتی روس اتم روسیه در مسکو دیدار و به قرارداد ساخت 2 نیروگاه اتمی را امضا کردند.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: