ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:53 | سپتامبر25 تهران

آژانس انرژی اتمی: ایران به توافق هسته ای پایبند است

تاریخ: 12:28, 23-11-2018.


تهران. 23 نوامبر 2018 میلادی برابر با 2 آذر1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید مجدد اعلام کرده است که ایران به توافق هسته‌ای طی چند ماه اخیر پایبند است و آژانس به راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز پنجشنبه در نامه‌ای عنوانی ریاست شورای حکام آژانس مجددا بر پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای، علی‌رغم خروج یک‌جانبه آمریکا، تاکید کرد.
آمانودربخشی ازاین نامه مفصل به لینا الحدید رئیس دوره‌ای شورای حکام، به موضوع راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه‌ هسته‌ای ایران طی چند ماه گذشته پرداخته و نوشت:
خانم رئیس گزارش من درباره راستی‌آزمایی و نظارت بر (برنامه هسته‌ای) جمهوری اسلامی ایران، عطف به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد (2015)، فعالیت‌های مرتبط آژانس در این کشور طی چند ماه گذشته را پوشش می‌دهد.
ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط با (برنامه) هسته‌ای ذیل برنامه جامع اقدام مشترک است. ضروری است که ایران به اجرای کامل این تعهدات ادامه دهد.
آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت توافقنامه پادمانی ادامه می‌دهد. ارزیابی عدم وجود فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه می یابد»

به اشتراک گذاشتن اخبار: