ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:46 | جولای07 تهران

شورای امنیت سازمان ملل مخالف تحریم های یکجانبه علیه هر کشوراست

تاریخ: 11:02, 02-11-2018.


تهران. 2 نوامبر 2018 میلادی برابر با 11 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران  
ما ژائوشو رئیس شورای امنیت و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در نشست خبری مربوط به تشریح برنامه شورای امنیت با حمایت از برجام گفته است که مخالف تحریم های یکجانبه علیه هر کشوری است.
به گزارش ایرتاگ به نقل از خبرنگار ایرنا نماینده دائم دولت چین که ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را برعهده دارد، با تاکید بر بسیارمهم بودن این مساله افزود که تا کنون پیشنهادی برای تشکیل نشست شورای امنیت دراین باره داده نشده است و در دستور کار نیست اما آمادگی داریم هر یک از اعضای شورا که طرح یا پیشنهادی داشته باشند، بشنویم و با همکاری سایراعضا نسبت به تشکیل جلسه اقدام کنیم.
ما ژائوشو دراین نشست خبری در مورد موضع ملی کشورش چین در زمینه تحریم های یکجانبه آمریکا و نقض قطعنامه گفت: کاملا روشن است و همه شما به خوبی می دانید ما مخالف اعمال تحریم های یکجانبه علیه هر کشوری هستیم.
آمریکا با همراهی برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران بحران ساختگی هسته ای را ایجاد و به دنبال آن، تحریم های متعددی را به صورت یکجانبه و سپس چندجانبه با قطعنامه های شورای امنیت اعمال کرد.
به دنبال آن، تحریم های اسقاط شده در دو دوره 90 و 180 روزه باز می گشت که دور نخست در ششم اوت اعمال شد و دور بعدی آن در بامداد پنج نوامبر (14 آبان) بازخواهد گشت.
اما طرف های دیگر برجام که شامل اتحادیه اروپا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان می شود بر حفظ و ادامه برجام تاکید دارند و در آخرین بیانیه رسمی قرائت شده بین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه متعهد به ایجاد سازوکار ویژه برای بهره مندی ایران از منافع اقتصادی برجام شدند.
کشورهای دیگری همچون هند و ترکیه هم از ادامه همکاری اقتصادی با ایران خبر دادند و به این ترتیب به گفته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، «آمریکا در توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد»

به اشتراک گذاشتن اخبار: