ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:38 | اکتبر06 تهران

درکیش اولین نشست علمی خاورمیانه - اروپا انجام یافت

تاریخ: 11:56, 22-10-2018.

تهران. 22 اکتبر 2018 میلادی برابربا 30 مهرماه 1397 هجری خورشیدی.ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
به گزارش ایرتاگ به نقل ازایرنا، نخستین نشست بین المللی خاورمیانه - اروپا با رویکرد همکاری درانتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدارو ضرورت تبدیل پژوهش به کسب و کار که طی سه روز گدشته با حضور صاحب نظران و پژوهشگران کشورهای مختلف اروپایی در جزیره کیش جریان داشت، دیروز یکشنبه به کار خود پایان داد.
نشست علمی خاورمیانه - اروپا از جمله برنامه هایی است که براساس تفاهمنامه همکاری بین پنج دانشگاه بزرگ کشور --  امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران با تشکیل یک کنسرسیوم، تدوین و برگزارشد. مهمترین اهداف آن، ایجاد ارتباط بین تیم‌های پژوهشی، یافتن راهکار برای غلبه بر موانع همکاری‌های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری‌های بین‌المللی درارتباط با تحقیق و نوآوری است.
در این نشست علمی استادان و صاحبنظران ایران و پژوهشگران موسسه های علمی پژوهشی و دانشگاهی از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد وسوئیس و جمعی از کشورهای خاورمیانه مشارکت داشتند و بیش از 70 سخنرانی و مقاله ارائه شد.
دراین نشست علمی مباحث حوزه پژوهشی آب، انرژی‌های تجدید‌پذیر، بیماری‌های غیرواگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری‌های مربوطه ، انتقال تکنولوژی و راهکارهای گسترش همکاری‌های پژوهشی و تجاری سازی ایده های نو در پنل های تحصصی با حضور صاحب نظران از کشور های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در پایان این همایش دکترعباس زارعی هنزکی، دبیرعلمی نشست، ماحصل این مباحث را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این نشست مجموعه ای از پروژه‌ها و مباحث علمی و پژوهشی بین ایران، اروپا و کشورهای خاورمیانه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
دبیرعلمی همایش با تاکید بر ضرورت تداوم نشست خاورمیانه - اروپا برای رسیدن به اهدف مورد نظر افزود: مجموعه پیشنهادها، ایده‌ها و نقطه نظرات مطرح شده در این نشست پس از جمع بندی در اختیار دبیرخانه دائمی نشست در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار می‌گیرد تا برای ترسیم نقشه راه و برنامه عمل مورد استفاده قرار گیرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: