ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:21 | جولای07 تهران

تابلوی "خیابان خاشقچی"-را مقابل سفارت سعودی درلندن قراردادند

تاریخ: 19:33, 02-11-2018.


تهران. 2 نوامبر 2018 میلادی برابر با 11 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران  
سازمان عفو بین‌الملل درست پس از یک ماه قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در اقدامی نمادین تابلوی ”خیابان خاشقچی" را مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن قرار داد.
به گزارش ایرتاگ به نقل از ایرنا این اقدام ساعت یک و چهارده دقیقه ظهرامروز 2 نوامبرجمعه -- درست زمانی که گفته می‌شود جمال خاشقچی وارد کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه شد و دیگر از آن جا هیچ گاه خارج نشد، صورت گرفت.
خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد رژیم آل سعودی دوم اکتبر-دهم مهرماه امسال برای انجام امور مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا وحشیانه کشته و جسدش فطعه قطعه شد.
همه مدارک و شواهد نشان می‌دهد که 15مأمور از نزدیکان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که از طرف او به استانبول اعزام ‌شده بودند، عامل قتل خاشقچی هستند و ادعای آل سعود درباره این روزنامه‌نگار کذب است.
برخی گزارش‌ها حاکی است که جسد خاشقچی با اسید نابود شده است.
کیت الن مدیر دفتر انگلیس سازمان عفو بین‌الملل گفت: تمام دنیا از این قتل وحشیانه در شوک به سر می‌برد و مهم است که اجازه ندهیم این اقدام گستاخانه بدون اجرای عدالت فراموش شود.
وی افزود: قاتلان خاشقچی بایستی محاکمه شوند. برخلاف ادعای ولیعهد سعودی، در این کشور هیچ اصلاحاتی صورت نگرفته و منتقدین و فعالان سیاسی به شکل وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند.
این فعال مدنی خواستار تجدید نظر دولت انگلیس درروابط خود با عربستان شد و افزود: دولت بایستی سریعاً همکاری‌های تسلیحاتی خود با ریاض و سایر اعضاء ائتلاف جنگ علیه یمن را متوقف کند.
انگلیس یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی سلاح برای تجاوزحاکمان سعودی علیه مردم فقیر و بی‌دفاع یمن به شمار می‌رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: